Gå til innhold

ang permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan far ta sine 6 uker samtidig som jeg har min permisjon??

Lurer......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei d kan han desverre ikke, han må ta de ukene etter dine... eller han kan dele de opp og fordele de på flere uker.. men ikke samtidig mens du har permisjon... derimot kan du ha ferie samtidig... eller omvendt, han kan ha ferie mens du har permisjon

Skrevet

de to ukene etter fødsel tar han jo selfølgelig sammen m deg, men om han får lønn de ukene er opp til arbeidsgiver....

Skrevet

Hvis man venter tvillinger kan far ta sine uker samtidig med mor

Skrevet

..så når jeg skriver at jeg skal ha 5 uker ferie, så kan han ta permisjonen sin de 5 ukene??+resten av permisjonen sin når jeg har begynt å jobbe??

Skrevet

Hei!

I følge nav sin nettside gjelder følgende "Begge foreldre kan være hjemme samtidig når fedrekvoten avvikles" og "Kravet til morsaktivitet gjelder ikke får far tar ut fedrekvoten" Men han kan ikke ha fedrekvoten de første 6 ukene etter fødselen.

Dersom dette ikke betyr at dere kan ha permisjon og fedrekvote samtidig syns jeg de formulerer seg UTROLIG klønete...

se forrøvrig: http://www.nav.no/binary?id=805365671&download=true

Skrevet

det er sånn jeg har forstått det også..men så er det så mange som sier at det ikke kan gjøres på den måten......derfor jeg blir litt usikker....må vel bare ringe NAV og snakke med de...hadde håpet å slippe å ta en telefon dit....Er det ingen her som vet noe om dette fra tidligere permisjoner da`???

HI

Skrevet

Man kan ta de 6 ukene sammen, men da mister mor permisjonspengene i denne perioden.

Selv har vi valgt at far tar ut 1 dag i uken over 6 mnd i stedet, jeg tar da ferire den dagen i uka(har jo 5 uker ferie) slik at jeg ikke mister penger.

Så jo dere kan ta det samtidig, men økonomisk lønner det seg ikke

Skrevet

snakket nettopp med nav nom dette selv, og de sa som hun over, at man kan ha fri samtidig som far har sin kvote, men da ved at man fryser permisjonen sin. Du vil altså da ikke få betalt. MEN det jeg glemte å spørre dem om var: dersom jeg tar min ferie samtidig som far tar sin kvote, vil jeg denne tiden da få feriepenger eller foreldrepenger? For hvis jeg tar ferie så fryser jeg jo permisjonen min, kan ikke forstå at jeg da vil få foreldrepenger?

Skrevet

Her skal sambo ha en dag i uken mens jeg har 4. Da må jeg jobbe den ene dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...