Gå til innhold

ang for mye fostervann?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer med dette? Var på legevakten grunnet smerter i magen på torsdag og ble sendt på KK hvor de konstanterte at jeg var helt i øvre grense i forhold til mengden fostervann. Men nå de siste dagene har smertene i magen blitt verre og det strammer noe vanvittig over hele magen rett over navlen :o/

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, vil liksom ikke tilbake på KK å klage når jeg nettopp har fått vite hva det er. Hva ville/hadde dere gjort?

Er i uke 40 så er ikke så lenge til fødsel, men babyen vokser og magesekken vokser når jeg spiser så det blir virkelig trangt inni der =(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff stakkars deg, sikkert dumt av meg men hva er kk? Kan du ikke ringe føden å snakke med de der?

Skrevet

Har også veldig mye fostervann. Jordmor sier at det er fint for baby, men ikke så fint for meg. Mye fostervann gjør at kynnerene blir mer ubehagelig, og så sier hun at riene kan bli noe vondere da magen blir mer sprengt. Er 39 uker i dag, og begynner å føle meg som en sprengt torsk nå. Det er stramt og ømt nesten hele tiden.

Vi får håpe babyene våre kommer så fort som mulig slik at vi ikke blir helt sprengt;)

Skrevet

KK er kvinneklinikken =) Det blir jo bare vondere å vondere, og de sa på torsdagen på KK at babyen veida ca 3600 :o/ Og med to uker på overtid kommer jeg til å eksplodere!!

Skrevet

Jeg har også mye fostervann. Det er tungt og sprenger og jeg føler at det er mage alt med meg nå! Jeg går til jevnlige kontroller, er nå i uke 38, for babyen snur seg lettere i mye vann, og hodet er ikke festet, så de vil sjekke at den ikke havner tilbake i tverrleie slik den lå for noen uker siden. Har fått beskjed om at hvis vannet går må jeg kontakte føden umiddelbart, og bør legge meg ned hvis hodet ikke er festet.

Tror det er litt større sjans for vannavgang pga stort innvendig press, men føler ikke dette er spes. bekymringsverdig. Er nok helt oss gravide det blir ekstra tungt for, og ikke noe problem for baby.

Skrevet

Jeg ville kontakte jordmor og bedt om å bli strippet...

Og be dem ta vannet når du kommer på KK.

Skrevet

Nei, her er ikke hodet festet heller. Men ingen som har sagt noe om at baby kan snu seg lettere =( Æsj, skulle ønske hun bare kunne komme!! Må man ikke være moden for å bli strippet? Skal egentlig ikke til jordmor før fødselen. Hun er elendig!

Skrevet

Har dere og en merkelig følelse akkurat over der som huden strammer?! Skikkelig ubehagelig

Skrevet

ja det er skikkelig ubehagelig, men det er bare å sette seg ned og vente til det går over. Litt vanskelig å kjenne babyen noen ganger når det strammer som værst. Du får be på dine knær om å bli satt i gang hvis det blir for ubehagelig.

Skrevet

Får gjøre det, til og med strekkmerkene midt på magen går bortover... og ikke nedover som de andre. hehe, men men er ikke lenge igjen nå

Skrevet

oppdaget mitt første strekkmerke her tidligere i uka, men noen merker må en da få. Nesten så jeg trygler den ut. Skal til JM på tirsdag, får høre hva hun har å si da.

Skrevet

har to typer merker, de vanlige som går nedover og noen stygge som går horisontalt på magen.. Brydde meg ikke om de som gikk nedover men de bortover ser ikke bra ut :P men men, blir fint å få babyen ut! Gi en lyd etter du har vært der da, om det er noe som kan gjøres?!

Skrevet

skal gjøre det.

Skrevet

Rondi, spurte jordmor i dag om det var noen ulemper med for mye forstervann. Hun svarte at det var det ikke. Eneste hun kunne komme på var at det ble skikkelig vått når vannet gikk, hehe. Og at kynnerene kunne bli litt mer ømme når de kom. Ellers hadde hodet festet seg, og det sa hun var bra. I og med at jeg har for mye vann, så kunne det ære at hodet ikke festet seg skikkelig da vannet gjorde det vanskelig å komme godt med i bekkenet.

Håper du ble litt klokere.

Skrevet

Ble litt klokere ja, kanskje det er derfor hodet ikke har festet seg =) Men skal til legen i morgen så krysser fingrene for at det er festet.. Men har lite følelse midt på magen :P Vet ikke hva det kan være, kjenner ikke at babyen sparker, må se at hun beveger seg. Opplevd det samme?

Rondi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...