Gå til innhold

Dere som har søsken på samme rom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forstyrrer de ikke hverandre?

Har ei snuppe på ett som legger seg først, men som ikke har veldig lyst til å sove, og en treåring som legger seg en halvtime senere, og han pleier å høre på lydbok og styre litt før han sovner.

Nå må jeg flytte, derfor er det mulig de må dele rom, men hvordan skal det gå, da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mine sover på hvert sitt rom her hjemme, men hos besteforeldrene eller når vi er på hytta el.l. deler de rom. det går helt fint.

begge to her hører på lydbok da. de er nå 4 og 2,5 år.

Skrevet

Er nok vanskeligere å få de til å sove med en gang, men de sliter hverandre ut:-)

Skrevet

Vi har ei på 1 år og en på snart 4 år. Kan bare glemme å ha de på samme rom. Han styrer litt med ditt og datt før han legger seg, og hun våkner av den minste lyd. Hun er i tillegg urolig om natta og skriker innimellom.

Skrevet

Våre to har delt rom siden de var 1 og nesten 3 år. Gikk et par dager så var de vant med hverandre. Vi legger de samtidig og ofte ligger de å leser litt eller prater før de sovner (de er 4,5 og 2,5 nå). Vi har hatt nesten bare gode erfaringer med romdelingen. Storebror som sov dårlig da han lå alene begynnte å sove kjempe bra når minsten flyttet inn. De er veldig knyttet til hverandre. Det eneste litt dumme er at de har en tendens til å våkne hverandre om morgenen..

VI har et ekstra rom, men valgte likevel at de to skulle få dele et stort rom sammen, det angrer vi ikke på.

Lykke til, det går sikkert bra.

Skrevet

Mellomste og minste deler rom.

De er 4 og 2år. Og det går superdupert. De har delt rom siden minste var 5mnd gammel. Og selv om den ene skulle våkne og gråte nå så sover den andre like godt. De legger seg samtidig kl 18.30 på kvelden.

Skrevet

Takk for svar, alle. Det kan se ut som de vil sovne litt senere, begge to, men forhåpentligvis har de selskap nok i hverandre, kanskje jeg lar dem slite hverandre ut. Jeg så for meg et evigvarende pysjamasparty.....

Skrevet

Vi har en regel her i huset, som vi aldri rikker på...

Når ungene skal legge seg, så betyr det at de skal legge seg...

Vi ser barne tv sammen med de hver kveld (både jeg og mannen min), og etterpå har vi lesestund eller sangstund alle sammen. (Da får barna velge etter tur om vi skal lese eller synge). Og etter det igjen spiser vi kvelds sammen. Til slutt er det sengetid for de guttene på 3 og 5 år. Da legger de seg fint begge to, og sovner omtrent momentant. De sover på samme rom.

Jenta vår på 10 mndr legger seg klokken syv (Da har hun vært med på sang/lesestund med oss andre), og da legger hun seg uten en lyd. Hver eneste kveld. (Hun gjesper når vi går mot soveromsdøra...).

Snart skal hun også sove på samme rom som de to eldste. (de skal få egne rom på loftet, men jeg vil la de sove i denne etasjen en stund til...) Tror ikke det blir noe problem i det hele tatt :-)

Tror det går fint å la barna dele rom...så lenge foreldrene velger å ha regler som gjør dette mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...