Jordbæret <3 Skrevet 11. november 2007 #1 Skrevet 11. november 2007 Her kommer et lite hjertesukk, ikke ment for annet enn å få ut litt "å så synd det er i meg nå" Sitter her og innser at jeg går noen fryktelig kjedelige dager i møte. Først har jeg ligget til seng med lungebetennelse, ble kjempedårlig og har bare ligget i to uker. Når jeg endelig er såpass at jeg klarer å gå fra 2.etg til 1.etg, klarer jeg å skli i trappa og ramle hele veien ned. Det eneste jeg tenkte på var at jeg ikke måtte ramle på magen (er 5 mnd på vei). Min samboer hjalp meg opp og sammen sjekka vi at jeg var like hel. Vel vitende om at jeg var i en hel bit, og bare hadde slått rompa noe helt forferdelig, hjalp han meg på do. Vel anbringt på do, sitter jeg og puster ut og kommer til å titte ned på tærne. Den ene lilletåa sto i en merkelig vinkel, litt over de andre. Så bar det til legevakta. Der ble det tatt bilder som viste at det nest ytterste leddet var ute av ledd. Jeg ble lagt på en benk og så prøvde legen å sette leddet på plass uten å bedøve først. Jeg skrek så de hørte meg helt ute på venteværelset. Men han holdt foten min fast og bare vrikket videre. Så tok han en titt. Men nei, det var ikke helt på plass og han ga seg til å bryte igjen. Jeg vet ikke om jeg har vært borti noe mer smertefullt (har to barn fra før). Til sist måtte han bare konkludere med at han ikke fikk tåa på plass uten bedøvelse. Så tok han ei veldig tynn nål, for det var visst smertefullt å bedøve også. Og fy fan det var vondt. Ikke like vondt som da han brøt på tåa, men sinnsykt vondt når tåa allerede var så øm av brytinga hans. Da tåa var bedøvd, fikk han den endelig i rett stilling. For å være sikker, ble det tatt en rekke nye bilder. Da jeg kom tilbake til legen så han på bildene og sa: "Denne tåa var ikke bare ute av ledd, det er brukket". Er det å vente at det gjorde vondt? Han vrikket på et brudd... Bruddet er litt skjevt, men det kan jeg leve med. Ikke mer bryting på den. Så nå sitter jeg her og har vondt. Går greit så lenge jeg ikke går på foten, men straks jeg går på den, verker det lenge etterpå. Lurer på hvor lang tid det tar før jeg kan få en sko på slik at jeg kan kjøre bil og gå normalt... Jeg stusset litt etterpå at legen ikke sjekket babyen i det hele tatt. Han spurte ikke hvordan jeg hadde falt, eller om jeg hadde kjent liv. Han bare konsentrerte seg om den forbaska tåa. Nå var jeg jo trygg på at det ikke hadde tilstøtt vesla noe, men han burde vel i det minste spurt?
Brummeline3barnsmor Skrevet 11. november 2007 #2 Skrevet 11. november 2007 syns du skal ringe føden å høre...har hørt et sted at det faktisk er farligere å ramle på rompa enn på magen..
♥Tullerusk♥ Skrevet 11. november 2007 #3 Skrevet 11. november 2007 Uff...det var ikke godt for deg nei...*godklem* Har du kjent liv etter fallet da? Har du det så ville jeg ikke ha trodd at noe var galt..Men er DU bekymret ville jeg nok ha ringt føden ja...bare for å høre..Du er jo såpass langt på vei... Eller så aner jeg ikke... Hvordan er formen ellers da?? Ikke lenge igjen til vi har 100 dager igjen=o) klem
Jordbæret <3 Skrevet 11. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. november 2007 Ja nå kan jeg begynne nedtelling, synes jeg :-) Har 132 dager igjen til terminen, men jeg håper at jeg skal komme litt tidligere. Ikke mye håp om det, med de to første gikk jeg over henholdsvis 2 dager og 19 dager. Jeg har kjent masse liv, og hun sparker som bare det akkurat nå. Så jeg er ikke veldig bekymret. Jeg har hatt lungebetennelse i fire uker så formen er laber. Og nå denne idiotiske tåa som absolutt ikke gjør at jeg føler meg noe bedre. Er øm i baken og ene albuen, men ellers står alt bra til Lykke til videre BabyCakes, ser du venter pike du også :-)
Sunniva78 har to små Skrevet 11. november 2007 #5 Skrevet 11. november 2007 AU!!! Nå fikk jeg frysninger her altså... Har selv fått satt på plass en finger som var ute av ledd, og det var vondt nok. Også brudd i tillegg, huffa!
Jordbæret <3 Skrevet 11. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. november 2007 Hei Sunniva78 Når du fikk satt fingeren din på plass, hvor lenge etter var den stiv og øm? Tåa mi er helt stiv, og står enda litt ut fra foten, pluss at jeg har kjempevondt når jeg tråkker ned, eller kommer borti den. Lurer på om det er pga bruddet, eller om det er vondt så lenge etter når man har fått den ut av ledd også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå