Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #1 Skrevet 11. november 2007 Jobber i barnehage hvor vi er 3 voksne på avdelinga. To av oss er småbarnsmødre mens pedlederen er singel i midten av 30 årene og barnløs.... Vi to mammaene har begge barn som nettopp har begynt i barnehage og er derfor endel syke. Vi opplever at pedlederen misliker at vi er hjemme med syke barn. Hun sier det ikke direkte til den det gjelder, men kommer med slengbemerkninger til den som er tilstede når den andre er hjemme, Hun snakker om at pappan burde vært hjemme osv. Vi må selfølgelig dele på å være hjemme, men enkelte dager passer det bedre at jeg er hjemme enn han. I morgen må jeg være hjemme fordi snuppa har fått diare. Gruer meg til å komme på jobb igjen på tirsdag å vite at pedlederen er irritert igjen. Noen med lignende erfaring som kan oppmuntre litt...?
prekæs Skrevet 11. november 2007 #2 Skrevet 11. november 2007 Min erfaring er at arbeidsgivere som ser at "hjemme med sykt barn" deles mellom foreldrene lettere aksepterer fravær. Det samme hvis de ser at man bruker barnevakt innimellom. Eller om man bytter vakter. Slik ser arbeidsgiver at man gjør sitt, og da er det lettere å godta nødvendig fravær. Dessverre er det nok av dem som ser på mannens jobb som den viktigste, og alltid er hjemme selv. Var der selv her om dagen, men ble heldigvis møtt på en forståelsesfull måte. (og ja, mannen min tok to dager fri) Hun høres jo litt merkelig ut...jobbe i barnehage selv og ikke skjønne at det kan være et problem med sykdom i begynnelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå