guttogjentemamma;-) Skrevet 11. november 2007 #1 Skrevet 11. november 2007 Noen med barn som har ofte ørebetennelser? Desverre har min datter dette og en av legene anbefalte å ha litt olje i øret fordi det kunne lindre litt. Men, hva slags olje skal jeg bruke? Vi har forsøkt å ikke bruke antibiotika pga resistens, men det funket dårlig. Måtte til pers med ny kur. Men, den bare spytter hun ut..... Vi har prøvd ulike typer og den siste skulle smake appelsin, men den gikk også rett ut igjen. Fått i seg litt da. Noen som har gode tips på hvordan man får i medisinen uten at den går rett ut igjen? Bruker dere mye nesespray, og i så fall hvilken type? Legen anbefalte Otrivin i en uke, deretter opphold på en uke for så å bruke den en uke igjen. Etter det skal hun ikke ha mer nesespray.
Honningmelon Skrevet 11. november 2007 #2 Skrevet 11. november 2007 Gutten vår på snart 4 år har hatt mye ørebetennelse. Har aldri prøvd olje, så det kan jeg ikke svare deg på. Men, ang. medisinen, så hvis hun spytter den ut, må du legge henne på ryggen, ha medisinen i sprøyte, og ta sprøyta langt bak i halsen (ikke så langt at hun brekker seg), og inn mot kinnet. Da må hun svelge. Vi begynner med nesespray på han med en gang han blir forkjøla. Og da får han det flere ganger pr. dag til han er bra igjen.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 11. november 2007 #3 Skrevet 11. november 2007 Anbefaler homeopati:-) Mellomste min slet med det da hun var liten, spesielt ille da vi gikk på babysvømming. Fikk homeopatisk behandling og har ikke hatt problemet siden.
Venezia 1 Skrevet 11. november 2007 #4 Skrevet 11. november 2007 Vi sliter med å få i gutten vår (4 år) medisinen. Forsøkte å gjemme tabletter i fruktmos (først småbiter, deretter knuste vi dem) med det kom ut igjen og gutten skar de værste grimasene. Forsto det når jeg smakte på pillene - grusom smak. Nå forsøker vi med den flytende som skal smake appelsin (vet ikke hvor de som har laget denne har spist appelsiner, men det er ikke det jeg forbinder med appelsin iallefall...) Vi forsøkte å få ham til å drikke det, deretter forsøkte vi å gi ham det via engangssprøyt inn i munnen, men med den vonde smaken var det ikke lett. Vi får det såvidt i ham å ved at han drikker fra en liten medisinkopp, men det tar laaaang tid. Søren, det er jo så viktig å få det i dem og så fortvilet når de ikke vil ta det. Vet du hvor lang tid det pleier¨å ta for å bli bra når man tar dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå