God gammel aargang - født Skrevet 11. november 2007 #1 Skrevet 11. november 2007 Jeg har hele tiden hatt voksi-posen i bakhodet og tenkt at jeg ikke trengte kjøpe "bobledress" for å få med ungen hjem fra sykehuset i januar. Men så plutselig slo det meg: Jammen da får jeg jo ikke festet ungen i bilsetet! Må jo ha "armer og bein" der for å få brukt selen. Jeg har planer om å kjøpe ullundertøy/bodyer og hentesett på Nøstebarn. Men hva har man utenpå der igjen på en nyfødt i januar? Det er jo egentlig kun ved bilkjøring at dette plagget trengs, så vidt jeg kan skjønne. Så hva er vanlig og i hvilken størrelse bør jeg eventuelt kjøpe plagget i? Eh, ja: Jeg ER førstegangs... Hehe.
2 barns-mor :-) Skrevet 11. november 2007 #2 Skrevet 11. november 2007 hva med ullundertøy og fleecedress/sett utenpå? det skal jeg bruke..
arwn&constanse<3 Skrevet 11. november 2007 #3 Skrevet 11. november 2007 D e finnes jo sånn dunpose til bilseter som du kan kjøpe=) Di har di vertfall på barnashus i Stavanger/Forus.... Eg og har termin i januar, og me ska kjøpe sånn:)
God gammel aargang - født Skrevet 11. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. november 2007 Men er det nok da? Jeg bruker jo selv ullundertøy og fleece på vinteren, men jeg har jo alltid noe utenpå. Selv om bilen er varmet opp på forhånd blir det jo kaldt til og fra bilen.
God gammel aargang - født Skrevet 11. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. november 2007 Det hørtes lurt ut. Kan sikkert være litt stor i størrelsen også den. Får ta meg en tur innom Barnas Hus i Oslo og kikke. Andre med forslag?
Sunniva78 har to små Skrevet 11. november 2007 #6 Skrevet 11. november 2007 Jeg skal ha ullundertøy innerst, og en foret utedress utenpå. (en sånn en med tette foter og hender, og hette) I tillegg blir det et teppe av merinoull som mamma har strikket. Det har vi over dersom det er veldig kaldt. Det skulle holde:-) Viktig at barnet ikke blir overopphetet heller...
Adelina2 Skrevet 11. november 2007 #7 Skrevet 11. november 2007 Ja du kan jo bare ha dyne eller pledd over..:-)
sweden ENDELIG mamma Skrevet 11. november 2007 #8 Skrevet 11. november 2007 jeg skal ha body og sparkebulser i bomull også sånn dress som er litt tjukk over det igjenn (fra Cubus) også ull pledd, det blir ikke langt til bilen også er det litt viktig de ikke blir "for" varme..
2 barns-mor :-) Skrevet 11. november 2007 #9 Skrevet 11. november 2007 har jo et pledd eller noe oppå da..
Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #10 Skrevet 11. november 2007 Jeg skal leie sikkerhetsnett til å bruke de første ukene. Da slipper jeg å ta ungen ut av skinnposen for å komme inn i bilen. Fikk forrige i desemeber for fem år siden og den vinteren var kald, og syntes det var vanskelig å få en stabil tempratur med å måtte sette i et sete, som gjerne kan bli veldig kaldt. Det går jo an å legge et lammeskinn i setet også da. I tilegg har jeg sett at de selger poser med hull til selene nå, men jeg skal bruke min gamle skinnpose, og den har ikke det. Det er samtidig veldig viktig at ikke det blir for varmt inni bilen. Kjenn med fingrene i nakken på barnet ofte. Inne i bil og på butikker foreks. må man åpne skinnposen, for det blir fort alt for varmt for den lille.
ruffen Skrevet 11. november 2007 #11 Skrevet 11. november 2007 Vi har fått en sånn pose til å ha i bilsetet. Den virker veldig ok, men kan nok fort bli for varm, ihvertfall her sør. Små babyer regulerer jo ikke varmen noe bra, så viktig å følge litt med, som flere nevner. Hvis vi bruker den, kommer vi til å ha bomull inderst, sparkebukse og hjemmestrikket ulljakke under, og så åpne den litt i bilen. Hvis ikke, har vi en tykk flisdress med innbrett på føtter/hender oppå sparkebuksa..også lue da, selvsagt. (i ull) Har kjøpt i størrelse 56. Kommer nok også til å ha med et ullteppe til å pakke litt rundt på vei til bilen i tilfelle mye vind. Men...hvis det er veldig kaldt der du bor, så er det jo bare å sende pappaen til å hente bilen og varme den litt opp før han henter deg og babyen. Så slipper du å gå til bilen også, hvis det er langt. )
Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #12 Skrevet 12. november 2007 De har faktisk kjøredress i dun på H&M nå =) Sånn med hull til selen mellom bena. Da holder det i massevis med ullundertøy og så den utenpå =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå