Gå til innhold

Når festet babyen seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og til dere som har fått, hvor lenge etterpå fødte dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

den kan feste seg flere mnd før den kommer

Skrevet

Er veldig opp og ned når knøttet fester seg. Frøkna min festet seg for et par uker siden, er nå 37 uker. Fikk høre at dersom babyen fester seg før fødselen setter igang, trengs det færre rier før pressriene setter igang. Også hørt at fra h*n fester seg, tar det ikke mer enn 3-4 uker før h*n kommer.. Hørt noe om dette, du??

Skrevet

Med min første festet hodet seg i uke 36-37, og hun kom nesten 2 uker før termin.

Med nummer to festet ikke hodet seg før under fødsel, og jeg gikk over termin med to uker.

Nå festet hodet seg i uke 37, jeg er i uke 40 straks og ingen fødsel er på gang.

Jeg satser på at ungen blir født på dette året! :)

Skrevet

Jeg hadde termin med 3-barn den 16 termin, og hodet var ikke festet -legene sa at ved flergangsfødende kan de feste seg mye senere i sv.skapet...ble satt igang 2 uker før termin (fikk Lukas 5 nov.) og da var hodet bevegelig...men alt gikk greit..... Vet bare at hvis vannet går og du ikke vet om hodet er festet så skal du ligge ned til du har snakket med jordmor på sykehuset - de vil at man skal ringe da!

Lykke til :)

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at hodet så godt som hadde festet seg på siste kontroll, var da 32+5. Jordmor sa at det vanligvis skjedde rundt uke 36, men det var heller ikke noe uvanlig at det skjedde før... hun sa ingenting som tydet på at babyen skulle komme før termin av den grunn - og siden jeg skal ha ks 10 dager før så jeg håper jeg ikke det - og tror også hun ville sagt noe dersom det var aktuelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...