Gå til innhold

Gi meg ALLE forebyggende tips mot sår stump

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kronisk rumpesår gutt her, og han har sååååååå vondt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sebamed spesialsalve, weleda calendula zink krem eller i nødsfall elisabet arden 8 huour cream.

Skrevet

fås de på apoteket?

Skrevet

Den første på apoteket, den andre på helsekost og den tredje i parfymeriet.

Skrevet

Du spør etter forebyggende og det viktigste er jo å unngå at han blir sår. Vi vasker med vann og olje. Tørk alltid rumpa helt tørr - eks. med bomullshåndkle før ny bleie settes på. Ellers fungerer Sinksalve hos oss.

Skrevet

vi bruker kun rent vann ingen våtservietter for det tåler han ikke. Skifter ofte og lufttørker. Han bruker pampers til vanlig.

Skrevet

kan være verdt forsøket å teste ulike bleietyper, ja

Skrevet

Ja noen sa det var lotion i pampersbleiene, men er det i såfall noe de plutselig begynner å reagere på? Han har brukt pampers siden hav var født.

Skrevet

ja, allergi kan jo oppstå ved at man blir utsatt for noe man ikke tåler over tid. bytt og se.

Skrevet

Etter vask og skylling, tørking med hårføner på god avstand og lav varme. Deretter smør godt med Caledula Zink stellekrem fra Weleda, kjempegod krem som kjøpes i helsekost. Lykke til.

Skrevet

potetmel.. det bruker vi , for det naturlige er at skal et sår bli bra så må det ikke være fuktig , det skal tørke ut. her har vi bank i bordet aldri såre rumper....

Skrevet

vi bruker inityol krem fra apoteket- kjempe effekt. potetmel og alt annet er bare å glemme når hun er skikkelig sår, mend en hjelper over natten altså.

i tillegg er den fet og blir ikke borte fra rompen når bleien kommer på.

Skrevet

Har aldri hatt sår stump klumpen vår, men han har en luftestund hver kveld på 30-45 min. Ligger naken på lekematta med håndkle under :) Da kommer det masse luft til, og han storkoser seg!

Skrevet

pudder eller potetmel.. slik at det blir tørt der og ikke hele tiden fuktig sliksom når man smører konstant.. funker vertfall veldig bra her, bortsett fra når han er skikkelig sår-sår, da må det salve til.

Skrevet

etter jeg begynte med potetmel her i heimen har det vært så lekre stumper her at det nesten ikke til å tro. Drysser på litt akkurat som når jeg drysser salt i maten, før bleia går på. Nesten så jeg ikke tror det selv.

Skrevet

INOTYOLSALVE (ingen over, ingen ved siden av...) ;-)

Skrevet

Takk for svar dere :) Bruker den inotyolsalven flitting og den funker når han er sår, men stumpen får aldri tid til å bli skikkelig bra før han blir sår igjen, så det virker som en ond sirkel. Skal sende med pudder i barnehagen så får de pudre i tillegg for det er som regel der han blir sår...

Skrevet

Luft stumpen en halv time hver kveld forebyggende. Når han har sår stump så ofte som mulig. Varm opp stua og la ham sprelle i det fri!

Ellers er Weleda Calendula zink creme veldig bra!

Når han bæsjer, skyll ham i vasken istedet for å gnikke og gnu med klut.

Istedet for klut kjøp Mesoft kluter på apoteket. Engangs-kastes etter bruk.

Skrevet

hiver alltid stumpen i vasken når han bæsjer, har slutta å bruke klut samtidig som han slutta å bruke stellebord ;)

Skrevet

Jeg ble anbefalt Dr.Skjelbreids stellesalve hos legen sist. Den funker veldig bra her i huset:) Ellers er jo potetmel genialt når skaden først har skjedd.

Skrevet

la han gå naken i tide og utide også sa helsesøter sol-lys.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...