Bergene Skrevet 11. november 2007 #1 Skrevet 11. november 2007 Jeg skal pumpe melk til å bruke i grøten til jenten vår på 6 mnd. Den er ren (vasket i vaskemaskin), men må jeg fortsatt koke den først? Det er jo så stress å koke hver eneste dag...
*Magic* Skrevet 11. november 2007 #2 Skrevet 11. november 2007 Så lenge den er vasket i oppvaskmaskinen så skal det holde. Det fikk i alle fall vi beskjed om på barsel avd. her.
♥binna♥ Skrevet 11. november 2007 #3 Skrevet 11. november 2007 Ja, enig. Masse hysteri rundt det der. Tallerkenen du skal blande grøten i er vel ikke kokt den heller? Unger på 6 mnd får i seg mye bakterier gjennom alt de "smaker" på i løpet av dagen og tåler stort sett det også.
*Mi tesorito* Skrevet 11. november 2007 #4 Skrevet 11. november 2007 Vil tro det går helt fint, så lenge det skal brukes med en gang.. Som nallemaja sa, du koker jo ikke akkurat tallerkenen... Skal det lagres en stund må den sikkert kokes...
Bergene Skrevet 11. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. november 2007 Takk for svar, da koker jeg den ikke. Ja dette har jeg tenkt også, at hun spiser jo på alt mulig, men så har jeg hørt at melke bakterier er nerre enn andre bakterier, men pytt sånn. Den er nå vasket hvertfall....
Regnbuemor til 2 Skrevet 11. november 2007 #6 Skrevet 11. november 2007 Den melkebakterien tror jeg man best blir kvitt om man skylder i kaldt vann etter bruk. Iskaldt vann. Er ikke sikker asså, men noen har sagt det en gang til meg så det gjør alltid jeg. Og da tar jeg det i oppvaskmaskinen senere. Ikke no problem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå