Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #1 Skrevet 11. november 2007 Hei. Hvor mye trener dere i svangerskapet, og hvilke treningsformer er dere komfortable med? Jeg er selv 4 mnd på nå, og trener stort sett hver dag, og jogger\løper som jeg har pleid å gjort, i saktere tempo vel og merke. I tillegg spinner jeg og trener styrke.(eget styrkeprogram tilpasset graviditeten). Har ikke hatt noen plager så langt i svangerskapet, og føler meg vel.
Gjest Skrevet 11. november 2007 #2 Skrevet 11. november 2007 Trente to ganger i uka før jeg gikk på jobb (styrke og spinning/aerobic), men det var før jeg ble så utrolig trøtt. Så prioriterte jeg å sove litt lengre, var jo helt knust...Har en meget aktiv jobb (er kokk 100%) og får kjørt meg godt der, heldigvis/dessverre. Nå er jeg i uke 19 og begynner å tenke på å få meg i gang med litt små-trening i tillegg. Er ikke så trøtt lengre heller. Øvelser for gravide med bekkenplager (for det har jeg, med forrigemann også) i tillegg til litt lett styrke og spinning nede på Elixia. Har så lyst til å begynne med organisert vanntrening for gravide, men det passer dårlig med skift, dessverre. Jeg er vel egentlig i god form, bortsett fra dette bekkenet som slarker litt.
Isla verde Skrevet 11. november 2007 #3 Skrevet 11. november 2007 Jeg er 22 uker på vei nå og trener stort sett som før jeg ble gravid. Løper 7-8 km 2 x i uken og trener 30 min på elipsemaskin 2 x i uken. I tillegg trener jeg styrke, men med lettere vekter enn før jeg ble gravid. Har ingen plager og føler meg i god form, bortsett fra at kondisen ikke er så god som før og jeg løper saktere enn før jeg ble gravid. Tenker å fortsette å trene som vanlig så lenge jeg synes det går fint.
Gjest Skrevet 11. november 2007 #4 Skrevet 11. november 2007 Jeg forsøker å trene 1-2 ganger i uka + GravidYoga. Synes SATSgravid-timen rett og slett blir litt pesete, så går heller i helsestudio. Jogger rundt 10-15 min (rolig) evt elliptisk og tar en runde med styrke som vanlig bare med litt mindre vekt på. Er 25 uker nå og håper å fortsette med dette frem til jul ihvertfall. Joggingen begynner å bli litt vond (litt trykk nedover i magen på slutten) ellers er det egentlig ganske fint å få trene - føler meg bedre i kroppen med en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå