Gå til innhold

Amming vs pumping...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...sliter med å kombinere amming og pumping!

Når pumpe?

Når amme?

Jeg fullammer, ca hver 2, eller 3. time..

Når skal jeg da pumpe meg uten å pumpe tom til jenta mi skal ha igjen...?

Hvis jeg pumper tom pupp, ikke sikkert de er fulle igjen til ho skal spise..det er skrekken!!

Derfor unngår jeg å pumpe meg..

Men MÅ siden ho snart skal på overnatting...

(Er redd at hvis ho får med mme på overnatting, så er ikke pupp bra nok etterpå?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammer du om natta? Eller drikker hun mindre da (lengre avstand)

Jeg pumpa alltid på morgenen for da hadde jeg mere melk enn han ville ha. Ellers når han bare tok en pupp, pumpa jeg den andre.

Skrevet

Tar hun flaske? I såfall er det bare å gi av det du har pumpet ut hvis puppen ikke er full nok når hun vil ha pupp igjen. Jeg pleide å amme, la det gå en times tid også pumpe. Da ville som regel knøttet die igjen ikke så lenge etterpå, så da lot jeg melka stå kaldt i kjøleskapet til etter amminga. Var ungen fremdeles sulten fikk han flaska, hvis ikke gikk det i fryseren :) Ellers merket jeg at det var best å pumpe tidlig på dagen, det er da jeg har best produksjon og puppen raskest blir full igjen. Ellers tror jeg de færreste har problemer med å gi pupp igjen selv om ungen får mme en natt. Du kan jo teste ut med en flaske en gang bare for å se.

Skrevet

Du kan jo pumpe ut litt mindre volum og fryse ned, trenger ikke pumpe ut alt på en gang. Gjør du det noen ganger kan det hende produksjonen øker, slik at du får nok til å pumpe ut et "ekstra måltid" i ny og ne.

Dersom jenta plutselig ser ut til å sove lenger enn vanlig e.l. går det også an å ta sjansen og hive seg over pumpa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...