Gå til innhold

Svært missfornøyd husselger... laaangt fra tema:o)


selma07 og engel

Anbefalte innlegg

I tre mnd har vi forsøkt å selge leiligheten vår... Har seff kjøpt nytt hus til 4,5 mill, så har tilsammen bare 7,5 mill i lån på hus, bil, studielån mm.. En helt ufattelig og jævlig situasjon, med mnd utgifter på ca 50 000... 25 på hver... Fint siden jeg får utbetalt 18 000 i permisjon... Er noe som ikke går opp her.... Har hatt ny visning i helga, og det kommer INGEN på visning!!!!! Hva skal vi gjøre????? Sutre sutre sutre... fortvilt fortvilt fortvilt.... Takk for at du gidda lese sutringa mi....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har flere venner med samme problemet... kjøpt seg nytt hus men får ikke solgt det samme. Uff så kjipt! Det er desverre ikke den beste tiden til å selge nå for tida. Skulle ønske jeg kunne gi deg råd men jeg får vel bare si lykke til og jeg håper alt ordner seg snarest! Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, den dere selger, ligger den og på nordstrand? Vi solgte vår i slutten av august, lå i munkerudveien... tok nesten 3uker og 75 tusen under takst.. Kan dere få utsatt rentene på det ene lånet imens? Snakk med banken og få en slags mellomfinansiering slik at dere bare betaler på det ene foreløpig.

 

Evt så be om kvartalvis innbetalinger på det ene lånet slik at første neste innbetaling blir om mange mnd.. vi betalte og dobbelt på to lån i 2mnd, det er noe dritt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det vi selger en en leilighet med egen separat hybel med hageflekk og fantastiskutsikt over hele byen, fra nesodden til forbi tryvann. Ligger overfor Carl Bernerkrysset, men er helt skjermet fra det. Helt fantastiske solforhold, og nydelige sommerkvelder med solnedganger kan nytes på egen gressplen:o) men tror du noen drømmer om det?? Nei da... Vi jobber og tenker så det knaker på hva vi skal gjøre. Har gått ned 360 000 på prisantyding.. uten noe særlig hell...

 

Kommer du på treff på onsdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, Hva med utleie da? det går jo som det suser og dere får i det minste inn inntekter til markedet tar seg opp...

 

Kommer ikke på onsdag, har en større prøve på skolen den dagen, men er med på juebord og forhåpentligvis litt treff fremover..

 

Lykke til med salg, det er ikke lett i disse tider, er så glad for at vi fikk solgt vår i siste liten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til med skolen da:o) Vi går nok for utleie dersom vi ikke får solgt på visning neste helg.... Skjønner godt at du er glad for det:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, så utrolig fustrerende. Husker vi solgte i forrige "lille" nedgangsperiode i 2001. Etter 4 visningshelger solgte vi godt under takst, bare fordi vi hadde bommet et par måneder på salgstidspunktet.

Jeg har veldig lyst til å kjøpe den, den høres helt fantastisk ut, men har nok ikke 3,6 mill for hånden.

Noen halvdårlige råd du sikker allerede har tenkt på:

- Ordne med banken slik at dere bare betaler renter ikke avdrag det første året.

- Lei ut leiligheten i et halvt år. Kanskje er treden snudd og dere får 4,3 millioner. Da slipper dere å betale skatt av fortjenesten siden dere har bodd der i et av de 2 siste årene. Etter 6 måneder kan dere se an markedet om det er verdt å prøve å selge.

- Ta godt vare på hverandre.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du kom med det aller viktigste og beste tipset mammaja... Ta godt vare på hverandre!!!! Tusen takk for alle oppmuntrende ord til dere alle:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Svært kinkig situasjon det dær.

Vi kjøpte hus for et år siden, og hadde da to små leiligheter vi ikka hadde solgt. Jeg var kjempenervøs, men gubben var iskald og fikset kjempebra mellomfinansiering (ingen rente i det hele tatt). Dermed hadde vi bare det nye lånet å betale. Det kunne kanskje vært noe å forsøke seg på? Jeg aner ikke om det lar seg gjøre nå i etterkant da, men dere kan da forsøke?

Heldigvis fikk vi solgt begge to leilighetene på første visning godt over takst på begge. Det løste seg dermed bra her, men jeg kan alikavell sette meg inn i situasjonen. Jeg var kjempenervøs den korte tiden det varte, og jeg kan tenke meg tilat det blir MYE verre når dere faktisk ikke får solgt med en gang.

 

Dere får bare diskutere med banken, og så krysser jeg fingrene for at dere får solgt leiligheten kjapt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...