Tomine is my star Skrevet 11. november 2007 #1 Skrevet 11. november 2007 Jenta ble innkalt til øyelege på nærmeste sykehus som ligger 14 mil unna. Jeg hadde time på sykehuset samme dag,så vi kjørte bortover. Når jeg skriver reiseregning mener Nav vi skulle tatt rutebuss... Jeg får kun dekt bussbillett altså,minus egenandel.. Kan de kreve det? Jeg tar ikke buss i 14mil med jenta mi på 14mndt..
Neijasså... Skrevet 11. november 2007 #2 Skrevet 11. november 2007 De kan vel ikke kreve at du faktisk tar buss, men de dekker vel ikke mer enn billigste reisemåte (minus egenandel). Du må altså dekke merkostnader med å reise på dyrere måte enn buss selv, vil jeg tro.
har fått lita pia Skrevet 11. november 2007 #3 Skrevet 11. november 2007 hei! korsen reiste du da? vi får i hvertfall dekka vist vi kjøre sjøl...eller vi kan ta buss...
Gjest Skrevet 11. november 2007 #4 Skrevet 11. november 2007 Tror nok at NAV ikke er intressert i å dekke andre kostnader enn rimeligste reisemåte. Hvis dere ikke hadde tungtveiende grunner for å kjøre bil... Pga helsens skyld... Tror ikke du har krav på mer enn billigste reisevmåte,nei.
Tomine is my star Skrevet 11. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. november 2007 Jeg kjørte med egen bil. Er jo ikke noe sikkerhetsele i rutebusser vell?? Klart jeg ikke busser i 14mil med jenta usikret.. Hvor i landet bor du:har fått ei lita pia?
Gjest Skrevet 11. november 2007 #6 Skrevet 11. november 2007 Noen busser har faktisk bilseler, faktisk tom bilstoler. Men du får ta opp det og argumentere med det mot NAV, så kan det jo hende de gir etter. Jeg vet ikke, men sånn i utgangspunktet skjønner jeg jo godt at NAV har slike regler. Tenk om alle skulle kjørt selv, tatt drosjer i hytt og pine og sendt regninga til NAV... Litt satt på spissen, men du skjønner nok hva jeg mener. Tenker da både økonomi og miljø.
Gjest Skrevet 11. november 2007 #7 Skrevet 11. november 2007 Du får argumentere saklig for hvorfor du ikke kunne ta rutebussen (rutetidene, sikring i bussen, jentas tilstand), og hvis du har gode grunner til å ta bil så får du nok dekket etter statens regulativer...
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 11. november 2007 #8 Skrevet 11. november 2007 Nå er det vel egentlig sånn da at de fleste busser som går langt har seler i bussen da dette er pålagt, jeg har tatt Gudbrandsdalsekspressen eller Nordfjordekspressen og hver gang har det vært belte i bussen.
snartmammapåny Skrevet 11. november 2007 #9 Skrevet 11. november 2007 NAV dekker billigeste reisemåte, og for de fleste er dette buss. Om du kjører selv så er det jo helt klart at du må dekke mellomlegget selv. ER jo helt klart at ikke nav kan drive å dekke reisen til alle akkurat slik de velger å reise. Derfor har nav bestemt at de refunderer pengene i forhold til den billigeste reisemåten og så kan folk reise slik de selv måtte ønske. Det er setebelter i alle bussene jeg har tatt de siste årene så det burde ikke vært noe problem å få sikret jenten din tilstrekkelig. De fleste busser som kjører over litt distanser(ikke lokale by busser) Har og barnesete i bussen som de låner ut til barn.
snartmammapåny Skrevet 11. november 2007 #10 Skrevet 11. november 2007 Bare en liten opplysning, det er ikke egenandel for barn. Så du får nok dekket bussturen fult ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå