MartheMor+Lillegutt Skrevet 11. november 2007 #1 Skrevet 11. november 2007 Da jeg var hos gyn og tok innvendig UL på onsdag, så kunne han se at jeg skulle ha EL i dag. Men når jeg tar test, så er den negativ... Hva betyr dette??
Labambie Skrevet 11. november 2007 #2 Skrevet 11. november 2007 EL-test er vel like sikker som graviditetstest.. Sånn 99,9 prosent ell no? Iallfall CB sine,jeg er ingen erfaring med noe annet merke.. De er jo veldig greie,digitale.. Så kan jo hende EL er rett rundt hjørnet da!
Athina' Skrevet 11. november 2007 #3 Skrevet 11. november 2007 Jeg har også erfaring med CB sine el-tester, og de stemmer i allefall. Men den skal også tas som en gravitest med morgenurin eller at urinen har vært i blæra ca 5 timer, uten at man drikker mye i den periode for da blir urinen utvannet.
Babyønske �� Skrevet 11. november 2007 #4 Skrevet 11. november 2007 Har du tatt testen bare i dag da? Eggløsningstester er jo positive 12-36 timer FØR selve eggløsningen.
Babyønske �� Skrevet 11. november 2007 #5 Skrevet 11. november 2007 Eggløsningstester skal helst taes på ettermiddag/kveld. Men det med konsentrert urin kan nok være en fordel
MartheMor+Lillegutt Skrevet 11. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. november 2007 Jeg har tatt testen hver ettermiddag siden torsdag, og teststreken har blitt sterkere og sterkere. Men altså ikke sterkere enn kontrollstreken... Men urinen har nok ikke vært særlig konsentrert..
Babyønske �� Skrevet 11. november 2007 #7 Skrevet 11. november 2007 Hvis det er billigtester sine strimler du bruker så er det veldig mange som ikke får skikkelig positivt utslag på de. Meg inklusive, jeg gikk over til CB digital og fikk positiv hver mnd etter
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 11. november 2007 #8 Skrevet 11. november 2007 http://www.pernille.info/faq_egglosningstest.htm ) Hilsen
Gjest Skrevet 11. november 2007 #9 Skrevet 11. november 2007 At gyn kune se du skulle ha eggløsning akkurat idag???? Hvordan kunne han/hun si det??? Greit nok at de kan se at det er eggløsning på gang, men de kan da vel aldri si nøyaktig hvilken dag egget slippes på! Det er i alle fall min mening
MartheMor+Lillegutt Skrevet 11. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 11. november 2007 Jeg lurte også litt på dette. Jeg har aldri funnet EL før, så trodde ærlig talt at jeg ikke hadde EL. Men da han så på meg med innvendig UL, så kunne han se at jeg skulle ha EL fra venstre side. Han målte egget, og i følge noen regler om hvor mye det vokste per døgn, så kunne han si at jeg kom til å ha EL om fire dager (altså i dag). Jeg spurte han flere ganger om dette, og han sa at det var helt sikkert. Dette er en meget erfaren gynekolog som er spesialist innen infertilitet...
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 11. november 2007 #11 Skrevet 11. november 2007 La inn en link til deg lengre oppe i innlegget. Du kan faktisk ha el selv om du ikke har hatt positiv el test. Ikke alle har utslag på el tester.Den eneste sikre måten å finne ut om egget har sluppet på er ved temperatur måling. Jeg ville stolt på gynekologen som har sett det modne egget,men fra neste syklus ville jeg valgt å ta tempen hver morning før du står opp. Men forhåpentligvis har du truffet gullegget denne pp da .... )
Linaria Skrevet 12. november 2007 #12 Skrevet 12. november 2007 Slike billigtester viser ikke alltid rett hvertfall. Jeg tok dem hele august (en hver dag), og ingen av dem slo ut. Tok også tre graviditetstester (billigtester) etterpå, for jeg var 100% sikker på at jeg hadde blitt gravid. Ingen av dem slo ut heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå