Gå til innhold

Gulping...


rossi30

Anbefalte innlegg

Gullet mitt har begynt å gulpe litt de siste dagene........hun har ikke gjort det noe særlig før nå. Den eldste jenta mi som nå er 5 år, gulpet ikke noe særlig når hun var liten. Noen som vet hvorfor de gulper. Er det for mye mat....eller at de svelger luft mens de spiser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, har du også et lite glupsk barn :-) Stina gulper når hun forter seg og spise og det blir mye luft i magen. Noen ganger tror jeg nok at jeg også har proppet henne litt for full med puppen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsesøster sa noe om at det er en lukkemuskel ned magen som ikke her helt utviklet. Dette er forskjellig hos barna, men hos de fleste er den ikke helt i funksjon enda. Samtidig har det nok litt å si med hvor mye mat de spiser, hvor fort og hvordan man "behandler" dem etter mating:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Men NÅ er det gulping for fulle mugger, mye mer enn før... Jeg skifter klær flere ganger om dagen :-)

Hun legger fint på seg og virker fornøyd nok, men det tar veldig lang tid å få i maten, samt at hun smatter veldig på fingrene sine....Hun raper fint og det er ikke noe problem om natta.

Er det noen som har det sånn????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det akkurat på samme måte! Ble veldig bekymret ei stund, for noen ganger virker det som om alt hun har spist kommer opp igjen. Men ifølge HS ser det somregel verre ut enn det er. Så lenge de legger på seg var det heldigvis ingenting å bekymre seg for. Heldigvis er det ikke like ille hver dag. I dag har det nesten ikke vært noen ting!:)

 

Det som er mest fortvila med den gulpinga, er at hvis hun for eksempel sovner før hun har fått rapen sin, våkner hun garantert for å gulpe innen ei lita stund, og det tar tid før hun får ro på seg igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...