Gjest Skrevet 11. november 2007 #1 Skrevet 11. november 2007 Syns du den bør heves, senkes eller forbli ved 12 uker slik som i dag?
Gjest -<<- Skrevet 11. november 2007 #2 Skrevet 11. november 2007 12 uker er fint, men den kan godt heves til 16/18 uker for min del, siden det vel er der den i praksis er i alle fall. Greit å holde seg unna engelske tilstander, med 24 ukers abortgrense. Det blir litt groteskt når barn driver og blir født og overlever under abortgrensen.
propp Skrevet 11. november 2007 #3 Skrevet 11. november 2007 Jeg vil ihvertfall ikke ha den hevet. Vet ikke helt om jeg synes at grensen er for høy nå, fikk et litt annet syn på det da jeg gikk gravid selv og leste hva som skjedde uke etter uke.
Gjest Skrevet 11. november 2007 #4 Skrevet 11. november 2007 Ja, den engelske grensen er syk (jeg trodde den var 23 uker), så en dokumentar for noen år siden om hvor rart det var for leger å utføre aborter i uke 23, og samtidig vite at i en annen avdeling av sykehuset kjempet andre leger for å redde barn som var like gamle. Ikke for å snakke om Spania (sikter til den dokumentaren som gikk på tv i fjor der de utførte aborter på "psykisk ustabile" kvinner fra hele verden, så sent som i niende mnd!!!) Selv syns jeg at den burde senkes til f.eks 8 uker. De aller fleste er klar over at de er gravid lenge før dette, syns ikke man skal bruke unødvendig lang tid på å få det gjort. Så kunne heller de som f.eks ikke finner ut at de er gravide før etter 8 uker søkt gjennom den nemda som bestemmer om man kan ta senabort. Før jeg selv ble gravid var jeg for en heving til 16 uker, men etter å ha kjent at fosteret mitt sparket allerede i uke 14 forandret mitt syn seg.
Gjest -<<- Skrevet 11. november 2007 #5 Skrevet 11. november 2007 Er nok mer på at enten er det greit, eller så er det ikke greit. Nemnda synes jeg bør bort. Hvem er så etisk overlegne at de kan sitte sammen noen stykker og bestemme over livet og fremtiden til en kvinne og et potensielt barn, liksom. Enten er det greit å fjerne fosteret, eller så er det det ikke. Norsk lov åpner for abort når som helst i svangerskapet dersom det er overhengende fare for morens liv, og det er kurant.
RundLurt? Skrevet 11. november 2007 #7 Skrevet 11. november 2007 Jeg og synes det er greit som den er, bør ikke heves!
Gjest Dick Laurent is dead Skrevet 11. november 2007 #8 Skrevet 11. november 2007 Jeg syns det er veldig bra at vi har selvbestemt abort. Det er veldig viktig. Om den bør heves eller ikke er en annen sak, men jeg tror jeg holder litt med pila.
Süsse Skrevet 11. november 2007 #9 Skrevet 11. november 2007 Hvorfor bör den heves? Trenger det å ta svärt mange mnd for å bestemme seg?
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 11. november 2007 #11 Skrevet 11. november 2007 Jeg er enig med pila i at enten er det greit, eller så er det ikke greit. Konklusjonen min er forsåvidt motsatt, da. Jeg tenker at er det ikke greit i uke 35, er det heller ikke greit i uke 30. Er det ikke greit i uke 30, er det ikke greit i uke 25. Er det ikke greit i uke 25, er det ikke greit i uke 20. Osv, osv, osv. Så jeg synes det er likegyldig når grensen er, egentlig. Grensene mellom fosterets forskjellige utviklingsstadier er i beste fall flytende. Om det ikke blir tatt flere aborter av å heve grensen, kan man jo like gjerne heve den. For meg er det ingen forskjell på uke 11 og uke 16.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #12 Skrevet 11. november 2007 Abort er en tragedie uansett hvordan man snur og vender på det. Synd at såpass mange tar så lett på det.
Gjest Skrevet 12. november 2007 #14 Skrevet 12. november 2007 Bør være slik det er i dag...12uker..hverken mer eller mindre. Tviler på at det vil skje noe særlig hverken i ene eller andre rettningen.. Men hvis de SKULLE gjort noe så hadde jeg heller foretrukket at de hadde senka den til uke 10...framfor å heva den til uke 14...
Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #16 Skrevet 12. november 2007 abort er drap. i 2006 ble det utført 46 millioner aborter over hele verden. Det er sykt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå