Gå til innhold

Har noen startet med grøt?


DieselDoris & Synne 06.06.07

Anbefalte innlegg

Og hvordan gikk det? Snuppa har smakt maisgrøt 3 ganger nå, og hun er helt vill etter det! Andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

snuppa her liker å den maisgrøten, men syns den er litt klumpete..bruker mest den ris/havregrøten;) hun likte det kjempegodt i begynnelsen, men nu kreve ho ofte litt frukt til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte prøve gi henne litt baban. Har funnet ut at det er en myte at de får vondt i magen av det. De vil kanskje få vondt i magen av det meste de ikke har spist? Hvis de får for mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har gitt graut fra ho var litt over fire måneder gammal. begynte med risgraut, den likte ho godt.No har vi begynt med ris/havre, og den liker ho enda bedre :-) i tillegg har vi såvidt prøvd med litt sviskemos, for å unngå hard mage, men det virker ikkje som ho får hard mage av grauten. Sviskemosen liker ho iallefall. Søtt og godt det.Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun liker godt grøt ja. Blander grøten med mme selv om jeg ammer og har mer enn nok melk. Syns grøten klumper seg slik med mm.

Nå blander meg mme og grøtpulveret sammen før jeg tilsetter vann. Det går kjempefint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte ved 4 mnd alder ja og hun elsker det! Spiser nå to hele grøtmåltider pluss middag (grønnsaksblanding). Går så fint så :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har bare prøvd å gi litt, hun var ikke særlig begeistret for ris/havregrøten.. :P men banan falt i smak..! :P det var visst saker det.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å starte med grøt litt tidligere da han var rundt 4,5 mnd. Men han var ikke helt klar for det da virket det som. Fikk vondt i magen og forstoppelse. Iallefall ville jeg gi han et opphold og bare amme han igjen.

 

Nå har jeg begynt å gi han finmoset kokt gulerot, og det tåler og liker han kjempebra! Tenkte å blande med litt mer grønnsaker etterhvert, og starte med grøt igjen når han er 6 mnd. Pga jern. Håper det går bedre da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke starta enda! 5 mnd og en uke ca er hun nå. Vekta er fin og får bare mm og litt vann. Har tenkt å begynne om et par uker, har kjøpt inn hirsegrøt allerede. Holle sin hirsegrøt som er finere og lett "oppløslig".. Det blir veldig spennende!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...