Lunajenta og Alvegutten Skrevet 11. november 2007 #1 Skrevet 11. november 2007 Den nydelige lille gutten vår kom til verden onsdag 7. november, fire dager før termin:) Begynte å kjenne smerter i magen og ryggen halv seks på tirsdags morgen, og utover dagen ble de litt sterkere, og kom med ca 10 min mellomrom, ganske regelmessig altså. Så jeg skjønte jo da at det ikke kunne være noe annet enn begynnelsen på fødsel... Om kvelden da vi hadde lagt oss, prata jeg med lillesøster på telefonen (hadde lovt å ringe med en gang det skjedde noe), da vannet og slimproppen gikk. Ble veldig satt ut, skjønte at nå skulle det skje! Vi reiste inn til sykehuset en times tid etterpå, for riene kom med ca 5 min mellomrom nå. Men på føden konstaterte de at riene ikke var så sterke, og de dabbet litt av også, så vi fikk tildelt en fødestue med seng så vi kunne prøve å sove litt. Samboeren fikk vel sove litt innimellom, men jeg begynte å få så vondt at det var vanskelig å slappe av. Om morgenen kom en ny jordmor som sa at hun håpet at det ble fødsel før hun gikk av vakt den dagen.Rundt klokka ti ble det konstatert 5-6 cm åpning, og legen røska litt ekstra godt for å få litt fortgang i ting, siden riene fortsatt ikke var helt regelmessige og sterke nok. Jeg ble satt på drypp, og da begynte ting å skje veldig raskt! Riene ble tettere og sterkere, og nå måtte jeg virkelig konsentrere meg om å puste. Samboeren sto hele tiden og fortalte meg hvor flink jeg var, han var helt super gjennom det hele. Lillegutt hadde fått festet elektroder til hodet, for jeg hadde feber, så de måtte overvåke ham ekstra nøye. De trodde også fostervannet var misfarget, men dette viste seg å bare være rester av blod og slimpropp. Men de passet veldig godt på under hele fødselen. Plutselig kjente jeg pressetrang, og kroppen min bare presset automatisk. Spurte jm om det var greit, ville ikke presse for tidlig, men hun sa at det var bare å gjøre som kroppen min fortalte meg. Så begynte den virkelige pressinga, for nå kunne de kjenne at han var klar til å komme. Og jeg pressa som en gal i en time uten at hodet kom helt fram, han sto bare og stanga. Synes dette var det tyngste med hele fødselen, det var virkelig hardt arbeid! Jeg sa flere ganger at jeg ikke orket mer, for jeg trodde virkelig jeg ikke hadde flere krefter igjen. Men jeg gjorde som jm sa, og ga alt jeg hadde. Så hørte jeg de sa at de skulle hente legen, for det så ut som den lille trengte litt hjelp med å komme ut. Legen kom, festet sugekopp til lillegutt, og så fort den ble satt på ploppet han ut! Så jeg hadde egentlig gjort mesteparten av arbeidet selv, og det uten annen smertelindring enn lystgass, så jeg er utrolig stolt! Lillegutt veide 3690 gram og var 51 cm lang, og den følelsen da jeg fikk ham på brystet var helt ubeskrivelig. Måtte sy en del, men dette merket jeg ingenting av, så det brydde jeg meg ikke om. Svir litt i stingene nå, men det blir bedre og bedre for hver dag. Nå ligger han her i vogna si og sover, han er så utrolig fin og snill, og jeg kan ikke tro at jeg er så heldig:) Vil si gratulerer til alle som har født, og lykke til til alle som fortsatt venter. Dere har en stor opplevelse i vente!
Gjest Skrevet 11. november 2007 #3 Skrevet 11. november 2007 Gratulerer med dere lille gutt. Deilig å ha fødselen overstått tenker jeg. Vi har 5 dager igjen til termin. I morgen skal jm sjekke modningen på meg(hun har priv. praksis, i tillegg jobber hun på sykehuset der jeg skal føde:-)). Kos dere masse med den lille prinsen!
Sunniva78 har to små Skrevet 11. november 2007 #4 Skrevet 11. november 2007 Gratulerer så mye:-) Åååå, som jeg gleder meg til jeg også kan holde min lille gutt i armene:-)
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 11. november 2007 #5 Skrevet 11. november 2007 Må bare gratulere dere så mye en gang til jeg!! ) Blir så rørt av den historien, du var superflink!! Også så nydelig og perfekt liten gutt!! *sukk*
attpåklatt!! Skrevet 11. november 2007 #6 Skrevet 11. november 2007 Hurra hurra!! Nå ble jeg glad! GRATULERER sååå mye med en liten gutt!! Kos dere masse, og nyt tiden! Den går altfor fort!! Lykke til videre! Klemmer fra meg!!
Heiaar har blitt 2-barnsmor Skrevet 11. november 2007 #7 Skrevet 11. november 2007 Gratulerer masse med gutten :-)
pablo Skrevet 11. november 2007 #8 Skrevet 11. november 2007 ÅÅÅÅ!!!! Gratulerer så masse. Blir helt misunnelig nå...jeg har ennå noen dager igjen.....men slimproppen er gått så kanskje kanskje ikke før termin....
LiKr Skrevet 11. november 2007 #10 Skrevet 11. november 2007 Gratulerer så MASSE ! Gleder meg sånn til å kjenne den følelsen når jenta ligger på brystet mitt.... :-D
Gjest Skrevet 11. november 2007 #12 Skrevet 11. november 2007 Gratulerer så masse! Nyyyyyyyyyyyt det )
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 11. november 2007 #13 Skrevet 11. november 2007 Gratulerer så mye med gutten!! Kos dere sammen.
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 11. november 2007 #14 Skrevet 11. november 2007 Å, gratulerer! Gleder meg til det blir min tur! Håper du har en enkel barseltid.
2 prinser og en prinsesse Skrevet 11. november 2007 #15 Skrevet 11. november 2007 gratulerer me gutten.) gleder meg kjempe mase til lille gutt komer her åsså.. )
ja08 Skrevet 11. november 2007 #16 Skrevet 11. november 2007 Veldig rørende og fint å høre fødselshistorien. Det virker som du tålte å ha endel smerter. Jeg har selv rundt 11 uker igjen til terminen, men synes alle fødselshistorier er koselig å lese, selv om jeg selv har leeenge igjen. Lykke til med gutten din og gratulerer så mye! Jeg venter også gutt og har jente fra før. Var dette ditt første barn?
XXIII.VI.MMVI * XXI.XII.MMVII Skrevet 11. november 2007 #17 Skrevet 11. november 2007 GRATULERER SÅ MYE!!!!!!
Lunajenta og Alvegutten Skrevet 12. november 2007 Forfatter #18 Skrevet 12. november 2007 Tusen takk for koselige gratulasjoner, alle sammen! Det er virkelig en opplevelse å bli mamma, veldig rart og helt fantastisk:) ja08: ja, dette var min første (og eneste i følge meg selv rett etter fødsel, hehe), så jeg er veldig stolt og glad for at det gikk så bra bare med lystgass! Lykke til til dere alle:)
Bea har snart 4 barn? Skrevet 12. november 2007 #19 Skrevet 12. november 2007 Gratulerer! gleder meg til det er min tur igjen.....om noen dager
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå