rampejenta - ny spire Skrevet 11. november 2007 #1 Skrevet 11. november 2007 hvor?? og hva koster det??
Babyønske �� Skrevet 11. november 2007 #2 Skrevet 11. november 2007 Jeg er ikke gravid, så kan strengt tatt ikke uttale meg så mye :-) Men privat er det vel bare Medi 3 og Sunnmøre MR-klinikk som tilbyr ultralyd. Men foreløpig har de vel ikke spesielt tilbud for gravide. Sunnmøre MR-klinikk tilbyr 3D/4D ultralyd, men har ikke hatt god nok kompetanse til å utføre dette for gravide. MEN de har nettopp søkt etter jordmødre for å utføre disse ultralydene, så da vil nok tilbudet bli bedre om ikke lenge.
Babyønske �� Skrevet 11. november 2007 #3 Skrevet 11. november 2007 Her er link til MR-klinikken: http://www.mr-klinikk.no/
singo Skrevet 11. november 2007 #4 Skrevet 11. november 2007 vet om et par som har gjort det som var gravide for å få vite kjønn.. tror det var ca 600 de betalte for det. dette var 3D altså
SuperMoM <3 Skrevet 11. november 2007 #5 Skrevet 11. november 2007 Jeg gjorde det da jeg gikk gravid med min sønn.Ble henvist av en lege dit og jeg betalte vel 140 kr for det.Hans Ejner Ibsen.Gynekolog på senteret der tren er,ved siden av moa syd og statoil.Veldig flink.Var gøy å se lille mann da.Skal ordne meg time med han igjen i og med at det er null sjans å finne ut hvor langt jeg er på vei!
Tone Troll Skrevet 11. november 2007 #6 Skrevet 11. november 2007 Dersom du av en eller annen grunn har henvisning fra fastlegen, koster det ikke noe på Medi 3.
Gjest Skrevet 11. november 2007 #7 Skrevet 11. november 2007 de har ikke lenger på medie 3. han som dreiv før på medie3, er han som er på mr klinikken nå. jeg var på mr klinikken og tok privat ul. blei skikkelig skuffa. det blei søskenbarnet mitt også.. fikk en skikkelig dårlig cd, med noen snutter. gikk ikke an å se hva noe var. var da i uke 25, og han mente det ikke var vits med 3d fordi det var så langt uti svangerskapet.. han tar ultralyd av alt mulig da.. tror ikke han er så veldig flink å ta det på gravide. var hos ipsen tidligere. men man må ha henvisning for å ta ul der.
ano`num *17.03.10* Skrevet 11. november 2007 #8 Skrevet 11. november 2007 Han Tor eller hva han heter på MR klinikken har alle jeg har snakket med klaget på. Bildene er dårlige, de fikk ikke sett skikkelig på skjermen heller (altså, babyen kom ikke ordentlig frem) og han brukte meget liten tid på hvert par! Alle har sagt at det ikke var verdt de få hundrelappene det kostet!!
Babyønske �� Skrevet 11. november 2007 #9 Skrevet 11. november 2007 Som jeg skrev litt lenger oppe, så har MR-klinikken nettopp søkt etter jordmødre som kan foreta ultralyd for dem. Så da kan det kanskje bli bedre framover. Tor Austad er sikkert flink han, men rask ja (var hos han for å sjekke andre ting i magen) , og er sikkert ikke utdannet til å foreta svangerskapsultralyd.
SuperMoM <3 Skrevet 11. november 2007 #10 Skrevet 11. november 2007 Sist gang jeg var gravid (avbrutt vel og merke) så ringte jeg ibsen og han sa jeg kunne få en time,men det var sikkert fordi jeg hadde vært der før.Da jeg gikk gravid første gangen. Han er iallfall veldig flink!! Så har jeg fått ordnet meg time til ultralyd på sykehuse pga at jeg har vært bekymret!Ikke uten grunn vel og merke (da det ble avbrutt:( )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå