Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #1 Skrevet 11. november 2007 Har jo hørt man ikke skal løfte tungt, men hva er tungt? har en liten hund på 6-7kg som ikke tør gå i trappene pga han ramla ned engang.. Han følger med meg hvor enn jeg går og jeg går ofte opp og ned trappen i huset.. så bare kom til å tenke, kan vel ikke skade at jeg løfter han ca. 5-10 ganger iløpet av en dag? er nå snart i 33 uke og har løftet han fram til nå... hehe sikkert ett teit spørsmål.. men men
Matildesnusk + lille ups Skrevet 11. november 2007 #2 Skrevet 11. november 2007 Arbeidstilsynet regner "tunge løft" som enkeltløft over 10 kg. Det er altså bare å løfte
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 11. november 2007 #4 Skrevet 11. november 2007 tror nok ikke du eller babyen tar skade av det nei, du føler på kroppen når det er nok...=)
Dina1 Skrevet 11. november 2007 #5 Skrevet 11. november 2007 Har no egentlig åsså tenkt litt på det, siden vi har en valp på fire mnd som no e nærmere 20 kilo. Av og til har eg løfta han, uten å tenkt meg om - men tenke at så lenge eg ikke kjenne ubehag så må væl det være greit. No e eg blitt litt flinkere til å ta hensyn til magen, men det e ikke lett å huske på alt....
Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #6 Skrevet 11. november 2007 Hørt om å dressere bikkjene sånn at de kan gå selv!!!!
Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #7 Skrevet 11. november 2007 Ikke at det er nødvendig å svare deg anonym, for var absolutt ikke noe om dressering jeg spurte om. Og om du kunne lese hadde du vel sett at det er en grunn til at hunden ikke går i trappen.
nungo Skrevet 11. november 2007 #8 Skrevet 11. november 2007 Vel, veiledene sier de vel at vi ikke skal løfte mer enn 10 kg, men jeg løfter nå 3 åringen på 15 kg flere ganger om dagen. Både min lege og jordmor sier at så lenge jeg passer på løfteteknikken og at jeg ikke får vondt, så er det greit.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #9 Skrevet 11. november 2007 Jeg löfter for det meste som för. Har en datter som veier 16 kg. Löfter på henne fortsatt dersom det ikke er til å unngå. Jeg i uke 30. Sist svangerskap jobbet jeg fulltid i en barnehage og jobbet som för jeg ble gravid. Gikk bra. Löft hunden din, ingen fare!
Smellt P. Tjukka Skrevet 11. november 2007 #10 Skrevet 11. november 2007 Vi som har barn fra før slipper jo ikke unna å løfte /bære de innimellom ! Min jente veier 17 kg, og jeg løfter henne hver dag !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå