Gjest Skrevet 11. november 2007 #1 Skrevet 11. november 2007 Hei jenter.. Nå er det jo farsdag, og for min del er det jo ikke første gang vi feirer den, men første gang det er en av mine som kan hylle faren sin på dagen. Hva har dere gjort og hvordan har dere kost dere i dag? Her i huset startet dagen kl. 08:11 - StoreM kom løpende inn på rommet vårt og sa at vi måtte våkne! Jeg spratt opp og fikk egentlig litt hjerteklapp.. Men hun bare lo. Smilte og sa at lilleM var våken. Så jeg hentet ham og vi satte oss på sengen med pappa. Han fikk utdelt kort og gaver fra storeM som hadde laget litt småtteri på skolen. Kjempeartig når hun lager noe selv. Det er jo slik det skal være når det er farsdag! Også hadde vi sammen laget en kopp med bilde av begge ungene! Og du kan tro pappa ble rørt! Så var det klart for frokost på sengen, og pappa koste seg med kaffe i den nye koppen sin! - Og lilleM spiste 1 hel pizzasnurr. He he. Han er ram på mat han smurfen. Etter frokost har vi bare kost oss, jeg har fått sove 1 time på dagen, mens pappa har vasket vinduer og kost seg meg ungene! (Farsdag er herlig!) I kveld skal vi spise vårruller (pappas favoritt) og bare se på fotball (BOMBE!)
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 11. november 2007 #2 Skrevet 11. november 2007 Her startet farsdagen litt dårlig. Lille persille våknet litt før midnatt og ville ikke sovne igjen. Vi prøvde alle triks vi har og måtte til slutt bare stå opp igjen. Skikkelige hysteriske skrik, aner ikke hva som forårsaket det. Fikk henne til slutt til å sove rundt 01.30. Så var det opp igjen kl 04 for min del og bysse/trøste (noe jeg aldri må for tiden, så det var veldig rart) i en times tid. På'n igjen kl 06, da var jeg så utslitt at jeg måtte be gubben stå opp og ta over. Meningen var at han skulle få sove lenge i dag, men den gang ei. Jeg sov til 08, da fikk han sove litt og Mia lekte i vei, blid som ei sol. Så endelig kl 10.30 vekket vi pappa med krabbende baby på dyna som ga han en lattermild godmorgen-klem. Han fikk en pent innpakket (her pakket vi inn begge to, Mia var mest interessert i å rive papir, men det er også god hjelp ;-) kopp med bilde av de to, som han kan ha med på jobben og bruke når han savner henne. Hjemmelaget kort med et par flotte og fargerike kruseduller som underskrift, de jobbet vi mye med å få til siden fargestifter er bedre å spise enn å dytte på papir. Så var det god frokost, og turen bar til svigerfamilien for kake og hyggelig samvær med hele gjengen. Nå er den lille damen i seng, og vi sitter og dupper om kapp i sofaen og nekter å legge oss så tidlig. Alt i alt en fin dag, men håper definitivt på en bedre natt :-)
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 11. november 2007 #3 Skrevet 11. november 2007 Hei, Mannen her i huset nekter å feire sånne dager. For det første tror jeg det er skrekken for at han da må huske morsdagen og enda en presang. For det andre så synes han at farsdag var for gamle gubber, he he. Så her i gården må jeg innrømme at det ikke har blitt noe feiring. Vi sliter med tenner som ikke vil komme ut og har heldigvis hatt en god helg med en del soving etter en hel uke med nattevåk. Håper de tenna kommer snart og at vi får sove litt roligere igjen alle sammen. Hun er skikkelig irritabel og ikke noe morsom på dagtid når det blir lite søvn. I ettermiddag har vi vært og feiret svigerinna mi sin bursdag. Tok med stolen hennes. Så hun satt midt i selskapet og var blid som en sol. Skikkelig koste seg. Til og med så lenge at vi dro den en time over sengetid. Kan tro hun var sliten og sovnet med en gang da vi kom hjem. Nå sitter jeg her og forbereder meg til intervjuet i morgen og har litt sommerfugler i magen.
Solstråle72 Skrevet 11. november 2007 #4 Skrevet 11. november 2007 Vi har feiret farsdagen med farmor på besøk og en litt syk Tobias. Han er forkjølet og har fått øyekatarr på begge øynene. Fredag var vi på legevakten og fikk øyedråper, så vi håper han blir bra igjen snart. Han har heller ikke sovet så godt de siste nettene. I natt var det opp flere ganger for å dytte smokk, siden den faller ut når han hoster. Og vi hadde et par "matstopp" før vi nærmet oss morgen. Han våknet 08 fikk morgenpupp og jammen duppet han ikke av igjen og sov til ca. 09. Var nok trøtt han også etter urolig nattesøvn!! I nitiden sto jeg og Tobias opp slik at pappan skulle få sove litt i fred og ro! Da ordnet jeg i stand til frokosten og Tobias lekte på gulvet. I ti tiden klarte vi ikke å holde oss lenger og bare måtte vekke pappan for å gi gaven :-) Vi putten den oppi en bærepose, slik at Tobias klarte å holde og gi (med litt hjelp) den selv. Han fikk en kul truse og en fotoalbum/ramme som kan stå på bordet med flere lommer til å ha bilder i. Vi hadde selvsagt gjort den klar og satt inn mange fine bilder av lillegutt :-) Tanken med den er også her at han kan ta den med på jobb og se på når savnet blir stort :-) Så hadde vi en god frokost og litt senere en enkel lunsj i lag med farmor, som reiste tilbake til Tromsø i dag. Resten av dagen har vi sløvet på sofaen og gjort minst mulig. Spist god middag og kake til dessert!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå