Gå til innhold

Utenlandsreise i uke 20-25? Noen med erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Etter en veldig hektisk og slitsom periode på jobb fram til jul har mannen min og jeg lyst til å reise bort en uke i januar. Helst til et sted hvor det er godt og varmt. MEN vi har ikke lyst til å reise et sted hvor vi risikoen er stor for mage/tarm-infeksjoner eller annet (listeria osv).

Problem nr 2 er at i januar må man ganske langt for å finne sol og varme. Anbefalingene for flyturer er vel maks 4 timer? Er det noen som vet hvor "strenge/absolutte" disse anbefalingene er i uke 20-25? Vi kunne reist til Kanariøyene, men det er vel minst 6t flytur?

Er det noen som har egne erfaringer eller råd om reisemål eller annet, så blir jeg veldig glad:-) Vi fortjener sååå en liten kjærlighetsferie!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal reise LANGT på ferie når jeg er 25-28 uker på vei (flytur på over 12 timer). Turen var planlagt lenge før jeg ble gravid, og vi har veldig lyst til å dra hvis formen min er fin. Jeg har spurt legen min til råds, og han synes jeg skal reise, selv om det er en liten økt risiko for at noe skal skje pga den lange flyreisen. Når det gjaldt landene vi skal besøke, så er dette land med godt utbygt helsesystem, så det er ingen krise om fødselen skulle skje der, i forhold til om den skulle skje her hjemme på samme tid. Vi satser på at det går bra, og jeg har allerede kjøpt inn støttestrømper til flyreisen. Ellers er det visst lurt å drikke mye vann og bevege seg ofte i løpet av flyturen.

God tur!! :)

Skrevet

Vi drar på cruise i Karibien om fjorten dager, dvs kommer til å være i uke 28/29. Et par timer å fly til Paris, og så 6-7 timer til Miami, men bare man er innstilt på det er ikke det noe stress. Ta på behagelige klær, en god bok, og tenk at du sitterhjemme i sofaen... Og cruisebåter er noe av det mest hygieniske du kan være på... Jordmor sier det ikke er noe problem i det hele tatt...

Er ikke så dyrt som det høres ut heller... For fly tur-retur miami, 2 netter på flott hotell i Maimi og 1 ukes cruise betaler vi under 10000 pr pers. Selve cruiset koster bare 3500! Anbefaler å bestille via USA, da man sparer masse på det. Vi har kjøpt 3 cruisferier gjennom cruisevacationcenter.com, og har vært superfornøyd. Er et New York-firma... Fly kjøpte vi på restplass, og hotell på hetels.com, men her er det jo mye å velge i...

Var forresten i Sveits denne uka, og var ikke noe problem i det hele tatt med tanke på fly...

Skrevet

Hvis dere reiser til Kanariøyene, så vil jeg anbefale Playa Blanca på Lanzarote. Der er et nytt havneområde som heter Marina Rubicon, som har mange helt fantastiske restauranter. Vi var der i mars, og da var det sånn passe varmt (Bikini på dagtid og bukse og genser på kvelden) Så mulig at det ikke er så veldig varmt der i januar..

Vi har også vært i Egypt i desember, det var varmt og godt, men der er det masse mage/tarm bakterier som florerer. Jeg kjenner ingen som har vært på ferie i Egypt uten å bli dårlig i magen...

Skrevet

Tror ikke du skal tenke så mye på det å fly i seg selv (så lenge du er nøye på mye vann, bevegelse og støttestrømper). Men jeg tenker at charterreiser med mye forsinkelser og EKSTREMT dårlig beinplass ikke er så gunstig. Ville heller dratt en plass med rutefly og ordet midtgangsete slik at det er lett å gå seg en tur og lett tilgang til toalett.

Jeg gjør som Åse over, anbefaler cruise i Karibien istedenfor tur til Kanarieøyene. Dollarkursen er 5,3 nå!! (Kombiner turen med babytingshopping :-)).

Skrevet

Tuuusen takk for mange gode råd:-) Jeg skjønner at jeg kanskje har vært vel forsiktig og at det ikke er noen grunn til det. Vi er veldig reisevante fra før, så vi er litt drevne i å unngå infeksjoner etc (... hehe, men i Egypt, måtte det jo gå ille til slutt).

Cruise i Karibien hørtes deilig ut!!! Jeg var i Karibien for noen mnd siden og temperaturen var bare helt fantastisk:-)

Vi hadde opprinnelig (før jeg ble gravid) tenkt oss til De forente arabiske emirater, men jeg er litt usikker på om det er vel eksotisk nå:-) Barnet i magen kommer i første rekke!

Husker du hvilket byrå dere bestilte cruiset gjennom?

Takk igjen for gode tips:-)

Skrevet

oj, beklager, ser nå at du hadde skrevet navnet på firmaet. Tusen takk, var bare jeg som ble litt for ivrig og leste litt for fort:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...