Gå til innhold

P-ring

ღDidrikmamsenღ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg gått på Diane p-piller i 3 mnd og blør slik at jeg må bruke tampong hver dag. Tenkte å prøve p-ring i stedet. Noen som har brukt det? Erfaringer? Jeg har brukt den før, men så lenge siden at jeg ikke husker hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man først ønsker et hormonprevantiv så synes jeg p-ringen er et godt alternativ. Jeg brukte den selv over en lang periode og hadde ikke bivirkninger som med p-piller (som jeg aldri har tålt). Men anbefaler deg å bruke probiotika (melkesyrebakterier som fås på apotek og helsekost) da det en av bivirkningene kan være soppinfeksjoner...

Det er praktisk, renslig og ikke minst mye mindre hormoner enn andre hormonpreparater....

Skrevet

Jeg har brukt Nuva-ring, og var kjempefornøyd.

Det var enkelt og greit, slapp å huske på den hersens pilla hver dag, og så merka jeg ikke noe til disse hormonene. (jeg tålte ikke noen av p-pillene jeg prøvde) Nuva-ring er noe dyrere enn piller, men mye enklere, og som sagt over her, mye mindre hormoner.

Skrevet

Høres kanskje idiotisk ut å spørre, men jeg tar mot til meg likevel;

Hvordan setter man den på plass, kremt, er det som en tampong ?

Eller er det mer komplisert med hvordan den skal ligge ?

Hva om man vil utsette mens, går det an eller er det umulig ?

Lurer fordi jeg ikke har andre alternativer enn p-piller og p-ring.

Har prøvd halve alfabetet med p-piller, fordi jeg reagerer på hormoner. Derfor veldig greit å få svar på sånt :o)

Skrevet

Er en myk plastring som klemmes sammen og skyves på plass, akkurat som en tampong, men enklere å få på plass. Den plasserer seg selv naturlig i skjeden. Enkelt og greit:-)

Skrevet

Man bare stapper den oppi der og da falt iallefall min på plass av seg selv. Om man ønsker å utsette en mens kan man ta ut ringen etter 3uker og sette inn en ny med en gang istedenfor å vente en uke.

Skrevet

Okei :o)

Da kjenner man den nok sikkert ikke heller.

Kremt... enn under sex, må den ut da eller...?

Skrevet

Så når man skal ha mens, tar man ut den man har brukt i 3 uker. Venter 6-7 dager og setter på plass en ny en ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...