Gjest Skrevet 11. november 2007 #1 Skrevet 11. november 2007 Hva slags vogn har dere som har fått barn i mai/juni? Har termin 5. juni med nr to. Jeg ser ikke for meg at vi trenger det som for meg blir en typisk "vintervogn", en emmaljunga (...husker ikke...duo edge eller noe sånt?) med polstret bagdel osv.. Eller noe lignende da! Med førstemann gikk vi over til sportsvogn ved ca 5-6 mnd (vokste ut av bagen på Hartan Skateren vår), og hvis vi bytter omtrent i samme alder denne gangen også, så er vi i oktober/november. Er jo ikke 25 minus da liksom... Har ullpose og masse fint å lage lun og god vogn med i sportsvogndelen, men jeg har jo ikke prøvd andre sportsvogndeler enn Hartan sin. Noen med junibarn som vil anbefale/dele sine vognerfaringer?
♥ McQueen♥ Skrevet 11. november 2007 #2 Skrevet 11. november 2007 Mini er født 8 juni og vi har en Quinny Freestyle 3XL og er veldig fornøyd med den. Bruker bagen fortsatt, men snart vil han ikke ligge i den mer, vil opp å se!!! Har tykk saueskinnspose til å ha i sportsdelen når den tid kommer.
mammaen til 2 goinger♥ Skrevet 11. november 2007 #3 Skrevet 11. november 2007 Mini er født i begynnelsen av mai og vi har simo kombi. Har akkurat tatt ut av bagen og det er god plass til voksipose oppi. Er superfornøyd med valget. Har akkurat gått tur i snøværet og jeg kom meg fint fram over alle snøfonner!
Fire småtroll Skrevet 11. november 2007 #4 Skrevet 11. november 2007 Vesla her er født 23. mai og vi har simo kombi, er kjempefornøyd! Hadde det til eldste også (som ble født i mai for 6 år siden). De er stødige, godt fjæret og gode å trille, ikke minst på snøføre. Ingen fare for at den skal velte pga av en snøfonn eller fortauskant. Eneste negative er at den er litt tung, så det er god trening på bakside av lår, pluss rygg og bein å dytte den rundt lysløypa (masse bakker og grusvei)
Gjest Skrevet 11. november 2007 #5 Skrevet 11. november 2007 Fint dere kommer med forslag ) Har sett på flere Hartan vogner (4-hjulinger som kan trilles i begge kjøreretninger) og falt litt for den altså... Bagen virket større enn på skateren vi har nå og. Men skal sjekke både simo og quinny også )
Fire småtroll Skrevet 11. november 2007 #7 Skrevet 11. november 2007 Har ei søster som jobber i utstyrsbutikk, hun anbefaler ikke quinny, sier det er så mye reklamasjoner på dem. Men det kan selvfølgelig ha sammenheng med at det er en av de mest solgte vognene siste året også da...
jordbærsjokolade Skrevet 11. november 2007 #8 Skrevet 11. november 2007 Datteren min er født 16 juni. Vi har en Quinny speedy med dreamybag, vognen er kjempe god så lenge babyen er bitte liten, men hun har vokst ut av bagen nå og sportsdelen er kun fremovervendt og kan ikke legges helt ned, vi har derfor måttet kjøpe en ny vogn. Jeg vil ikke anbefale quinny i hvertfall!
jua 10.12.05 Skrevet 11. november 2007 #9 Skrevet 11. november 2007 Hei! Vi fikk nr 3 i juli og kjøpte en phil&teds vogn, tenkte den var sjekk siden vi kunne bruke den som både enkel og søskenvogn.Men endte opp med at jeg fikk byttet den inn pga flere forskjellige ting. Byttet til en emmaljunga edge duo og må si jeg er kjempe fornøyd. Selv om jeg har sommerbarn er det greit med en stor bag og en stødig vogn, baggen har lufteventiler. Sportsdelen er stor og kan brukes lenge ikke alle vogner man kan bruke store vinterposer i. Jeg bruker ofte søskensete på vognen og måtte derfor ha en vogn som var ekstra stødig. Da vi fikk førstemann i juni for 6år siden hadde vi samme type vogn og var veldig fornøyd da også. Håper du finner den rette vognen for deg ikke lett å finne den perfekte.
LegallyBlond Skrevet 11. november 2007 #10 Skrevet 11. november 2007 Fikk en gutt i juni, han bruker brio kombi vogna etter storebror og phil and teds e3 søskenvogna. Jeg har bare gode erfaringer med sistnevnte, men ville ikke hatt den som eneste babyvogn. Kommer til å bruke den som hovedvogn når babyen runder året og det er greit å ha ham kun forovervendt. Har ingen konkret anbefaling, men synes kombivogna er så stor og tung. Hvis jeg skulle hatt ny vogn hadde jeg gått for noe lettere og mindre. Har jo falt helt for bugaboo jeg da, så hadde kjøpt den tvert hadde jeg hatt mye penger å bruke på vogn nå.
onam * mai 07 + september 08 Skrevet 11. november 2007 #11 Skrevet 11. november 2007 Fikk en gutt midt i mai og har en maclaren mx3 til han. Vi måtte bytte til sportsdelen tidlig, kun fordi han ville se mere enn himmelen. Bagen hadde fortsatt passa. Vogna er veldig lett å trille og legge sammen. Blir liten og har dermed veldig god plass i bilen. Det eneste som er at den har harde hjul. Ikke greit å trille på brostein eller masse grus. Men her hvor vi bor er det nesten bare asfalt og dermed fantastisk å trille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå