Gjest Skrevet 11. november 2007 #1 Skrevet 11. november 2007 Har vært skikkelig syk i høst, og vært innlagt nå en og en halv uke. De har endt opp med at jeg har fått borreliose etter flåttbitt, og skal ha antibiotika intravenøst i 3 uker. Lurer på om det er flere som har vært borti dette? Og hvor fort kom dere dere når dere startet behandling? Skjønner at det kan ta tid før det går over...
Gjest Skrevet 11. november 2007 #2 Skrevet 11. november 2007 Ingen??? Ja, ja, godt er nå det.... Bare så utålmodig på å bli bedre
ana baroma Skrevet 11. november 2007 #3 Skrevet 11. november 2007 vet om flere, og det har tatt alt fra noen få uker til flere mnd. Så det er ikke godt å si:/ håper du blir fort frisk!!
Gjest Skrevet 11. november 2007 #4 Skrevet 11. november 2007 Takk, det håper jeg og. Har jo fått vite at jeg ikke kan vente bedring før etter jeg er ferdig med antibiotika, og kanskje lengre og. Men håper jo at det skal gå fort da...
roxanne Skrevet 11. november 2007 #5 Skrevet 11. november 2007 Jeg kjenner til flere tilfeller, også en som var veldig syk med lammelser m.m. Han ble helt fin igjen etter antibiotikabehandling og har så vidt jeg vet ikke fått noen senskader. Det var veldig vanskelig å finne ut hva han var syk av, men etter spinalpunksjon (hvis ikke jeg husker feil) kom de omsider frem til en diagnose. Personen jeg refererer til er barnet til en tidligere venn, ellers så har jeg vært mye borti sykdommen etter å ha jobbet 15 år på infeksjonsavdeling, men pga tauhetsplikten kan jeg ikke kan jeg ikke gå inn på enkelttilfeller. Jeg tror du kommer til å merke stor forskjell etter at antibiotikaen har gjort jobben sin. God bedring :-)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 11. november 2007 #6 Skrevet 11. november 2007 Hørtes ikke noe kjekt ut......ønsker deg riktig god bedring og håper du snart pigger til:-)
Gjest Skrevet 11. november 2007 #7 Skrevet 11. november 2007 Takk for det. Har bare fått 5 infusjoner enda, så har jo en del igjen Men da håper jeg dritten er vekke. Kommer til å få hetta hvis jeg finner flere flått på meg... Når en merker hvor syk man kan bli. Takk for svar dere
Gjest Skrevet 11. november 2007 #8 Skrevet 11. november 2007 Takker og bukker :-) Og de so trodde det var magen min som gjorde at jeg var så dårlig! Så feil kan man ta. Heldigvis var den noen lunde i orden :-)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 11. november 2007 #9 Skrevet 11. november 2007 Enda godt det da:-) Ikke noe særlig når den setter igang og krøller det til......;-)
Gjest Skrevet 11. november 2007 #10 Skrevet 11. november 2007 Nei, får bare håpe den tåler antibiotikaen ;-)
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 11. november 2007 #11 Skrevet 11. november 2007 Mannen min fikk borrelia etter flåttbitt i sommer. Han oppdaget den røde ringen rundt bittet samme dag. Gikk til legen neste dag og begynte på antibiotikakur med en gang. Alt vel, ingen mén ) Broren hans fikk flåttbitt en uke seinere, men han fikk noe streptokokk-greier av det. Han måtte også på kur og ble helt bra.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 11. november 2007 #12 Skrevet 11. november 2007 Kjør på med probiotika!!!!! Det er en spesiell i helsekosten som heter NDS Probiotic 780 som er super til uc:-) Bruker den selv i perioder og ble anbefalt den av en terapeut med hensyn til uc!
Gjest Skrevet 11. november 2007 #13 Skrevet 11. november 2007 Jeg fikk og antibiotika etter et bitt der jeg fikk rød ring og hissig utslett. Men om jeg ikke fikk nok, eller om jeg er blitt bitt etterpå, vet jeg ikke. Fikk for 4 uker siden veldig høy puls, svimmelhet, nærsyncope, nedsatt kraft i armer og bein. Og det er ikke noe særlig. Håper bare det forsvinner igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå