lenis&bebis Skrevet 11. november 2007 #1 Skrevet 11. november 2007 Har kjøpt meg ei Avent manuell brystpumpe, og har lyst til å begynne og pumpe meg slik at jeg har litt på lager. Problemet er at jeg ikke får det til. Kommer ikke en dråpe.. Jeg har masse melk, og det er ikke noe problem å få ut noe når jeg håndmelker. Men håndmelking er så slitsomt og tar så lang tid. Har dere noen tips å komme med? Jeg gjør åpenbart noe feil.
*Smiley* Skrevet 11. november 2007 #2 Skrevet 11. november 2007 Hei.Har du passet på å sette alle delene riktig sammen?Er det vakum?Jeg gjorde feil med at jeg satte den hvite rundingen ovenfra og ned, den skal settes inn nedenfra og opp. Prøv å massere brystene først og håndmelk littegrann. Noen ganger må man pumpe litt før melken kommer også..
Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #3 Skrevet 11. november 2007 Du har ikke satt i den lille, runde, hvite pakningen feil da? Hvis du gjør det blir det ikke vakum, og ingen melk kommer... Den skal settes i nedenifra..
vekten:) Skrevet 11. november 2007 #4 Skrevet 11. november 2007 hei:) jeg hadde samme problem med. føltes som det ikke var vakum og tok helt tak. min sambo sjekket pumpen og det viste seg at alle deler ikke var helt på rett plass. sjekk de gummi greiene i pumpa at de er på riktig plass. er den ikke tett nok suger den ikke.når den er riktig montert merker du fort hvor den suger ordentlig tak!!! lykke til:)
Gjest Skrevet 11. november 2007 #5 Skrevet 11. november 2007 Jeg har samme pumpe som deg, og sliter med det samme. Det er vakuum og den er satt riktig sammen. Kommer ikke en dråpe ut (meste jeg har klart er 20ml på 30 min)- men håndmelker jeg klarer jeg å fylle flaska.. Prøver alle triks men det går bare ikke :/
<Lilja> Skrevet 11. november 2007 #6 Skrevet 11. november 2007 Jeg må sitte i 10 - 15 min før melka kommer, før det kommer det bare noen få dråper. Det hjelper å klappe litt på brystet og tenk på babyen. Så er det en fordel at du har melkespreng. Syns det er et slit med den der pumpinga, gjør det bare når jeg absolutt må.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #7 Skrevet 11. november 2007 Hvis det er pga at du ikke får igang utdrivningsrefleksen når du pumper kan du få resept på Syntocinon nesespray hos legen. Det hjelper meg iallefall.
Gjest Skrevet 11. november 2007 #8 Skrevet 11. november 2007 Mangler utdrivingsrefleksen, eller er det ikke vakuum i pumpa? Er det utdrivningen, så er det en treningssak å pumpe. I starten så fikk jeg bare ut melk når babyen sugde på andre puppen samtidig. Etterhvert går det bedre, for de aller aller fleste. Det hjelper å ha melkespreng, stryke på brystet, være varm, evt få resept på nesespray, Syntocinon, som inneholder kunstig utdrivingshormon. Den hjelper noen, dessverre ikke meg... Har samme pumpe jeg. Om det ikke er vakuum i pumpa så er den enten ikke satt riktig sammen, ellers så er delene ikke helt tette. Det er lurt at delene er litt fuktige når du setter sammen. Ellers så er det vel med 2 vakuum-deler, så kanskje du kan prøve det andre settet også? Lykke til! Og pumping er en treningssak Det er jo supert at du klarer å håndmelke så mye da, det har ikke jeg tålmodighet til.
Kufiolilla Skrevet 11. november 2007 #9 Skrevet 11. november 2007 Slet også med utdrivningsrefleksen i begynnelsen, men ikke gi opp! For meg hjalp det å fjerne den gummigreia som dekker hele tuten (den som skal massere brystet), og heller massere brystet selv, ganske hardt.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #10 Skrevet 11. november 2007 Jeg får til pumping, men syns det går mye fortere med håndpumping så jeg gkør heller det jeg...
❤lille stjerne❤ Skrevet 11. november 2007 #11 Skrevet 11. november 2007 Jeg hadde også problemer med å pumpe i begynnelsen. Har en Medela manuell pumpe og syntes det var ubehagelig å pumpe i starten. Jeg stryker og klemmer litt på brystet samtidig og etter en liten stund begynner melken å renne. Har blitt stadig lettere å pumpe og nå får jeg lett ut 150 ml. Nøy deg med f.eks 50 ml de første gangene, så blir det lettere etterhvert. Jeg masserer litt både før jeg begynner å pumpe og mens jeg pumper, særlig helt oppe mot armhulen og da pleier det å bli fart på sakene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå