Gå til innhold

Foreldrepenger? Noen som vet mye om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk brev fra nav igår om at jeg var innvilget permisjonspenger.

Har tjent like i overkant av 170.000 i år, og fordelt på mine 10,5 måneder med arbeid blir jo det et snitt på ca. 16.000 per måned. Allikevel er jeg blitt innvilget ca. 10.000 per måned i permisjonstiden med dekningsgrad på 100 %.

Jeg har ikke helt fast stilling, men har jobbet endel hele året, bortsett fra den siste 1,5 månedene før permisjonstiden, når jeg plutselig ikke fikk så mange vakter...

Trodde allikevel fødselspengene skulle regnes ut slik at det ble gunstig for meg, men der tok jeg feil... Noen som vet om det skal være slik??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo hende det er gjort en feil? ring til nav og spør dem! Det verste som kan skje, er at du får vite at du kun får 10.000 i mnd, men det høres ikke helt riktig ut for meg.

Skrevet

Jeg fikk via arbeidsgiver som så fikk igjen fra nav, så jeg er ikke helt sikker på dette. Men slik jeg fikk det forklart var at foreldrepengene beregnes ut fra lønnen du har når du går ut i permisjonen. Har du tjent 10000 den måneden er det 10000 som er grunnlaget ditt. Var altså ingen gjennomsnittsberegning for siste året slik det er med dagpenger feks.

Men ville absolutt ringt nav og hørt hvilken beregningsmåte de har brukt.

Skrevet

kikket litt for deg:

http://www.nav.no/805351686.cms

se gjennom denne linken før du ringer nav. Kan godt være at du skal ha mer, hvis de sammenligner med tidligere innlegg.

Hilsen anonym 13:34

Skrevet

Du MÅ sjekke dette. NAV kan gjøre masse feil, og dette her høres helt sykt ut. Har du sendt lønnsopplysninger fra arbeidsgiver? Din arbeidsgiver skal fylle ut et skjema (det er et eget skjema - enten har arbeidsgiver det fra før, ellers så laster du det ned fra NAVs sider) der de skriver hva du har tjent pr uke fra du begynte å jobbe der til du gikk i permisjon.

Det er dette dokumentet NAV som regel tar utgangspunkt i. Og da skal det snittet du regnet ut stemme. Ikke gi deg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...