Gå til innhold

"Favoritter" i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

En jeg kjenner mener at hennes datter er en favoritt blant de ansatte i barnehagen, og er veldig stolt av det. Jeg, derimot, er veldig glad for at det i min barnehage ikke virker som det er noen spesielle favoritter hos de ansatte, fordi jeg mener at det er på denne måten det sikres at alle ungene blir behandlet på mer eller mindre samme måte. Selvfølgelig er det nok sånn at hver enkelt ansatt kan komme bedre overens med noen unger enn andre, og noen barn er jo enklere å like enn andre, men dette er ikke noe vi foreldre legger merke til ihvertfall. Hva synes dere? Ville dere vært skeptisk til en bhg der noen unger har "favoritt-stempel"? Eller er det jeg som er sær?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok blitt forbanna hvis noen hadde utpekt en eller noen få unger som favoritter i barnehagen til sønnen min....Alle skal behandles likt og alle unger er verdt like mye. Enkelt og greit..

Nå kan det jo hende at hun har oppfatta det sånn selv om det ikke stemmer. Kan jo hende de har fortalt henne hvor herlig ungen hennes er og at hun ikke har skjønt at de sier det til alle foreldrene..:)

Skrevet

Selvfølgelig bør det ikke være slik. Men her er det snakk om mennesker med følelser, så jeg forstår at det kan bli sånn. Det kan jo også hende at mamman føler at det er sånn, selv om det ikke er det... ;-)

Skrevet

I lillegutts barnehage er det litt slik og han ser ut til aa vaere favoritten. Jeg liker det ikke og foeler ofte at han faar for mye skryt og syns det tidvis kan vaere ubehagelig foran de andre foreldrene.

Er stor forskjell paa aa vaere godt likt, det er han ogsaa av ungene og det er jeg stolt av, og det aa bli favoitt. Det tror jeg i lengden kan bli en bakdel for barnet, men har ikke helt funnet ut hvordan jeg skal si noe enda.

Men , dessverre, saa tror jeg det er slik i mange barnehager, men at de fleste tilfellene saa oppdager bare ikke foreldrene det.

Skrevet

Min gutt er en av favorittene. De sier han er et sjarmtroll og god gutt. Det sier de forøvrig til ALLE foreldrene i barnehagen. Så det vil si at det er 14 favoritter på våres avdeling:)

Skrevet

Hvordan vet hun at datteren hennes er favoritten? I barnehagen vår er de veldig opptatt av snuppa når vi leverer og henter.. Men sånn regner jeg med at det er med alle ungene når de blir levert og hentet! Ungene er jo gjerne i fokus da?!

Jeg hadde blitt rimelig forbanna hvis de i barnehagen åpenlyst hadde favorisert noen av ungene i barnehagen!

Skrevet

Selvsagt skal ikke noen barn være åpenbare favoritter i barnehagen.

Jeg har jobbet i barnehager, og ja - du får bedre kontakt med noen barn enn andre barn; men det er jo snakk om å være profesjonell på jobben sin - du favoriserer ikke et barn selv om det barnet favoriserer deg, rett og slett. Ofte er det vel også de barna som er vanskeligst å like som har mest behov for å bli satt pris på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...