Gå til innhold

alkohol og barnepass

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

sitter her veldig fortvilt og må bare spørre. hva gjør dere dersom dere vet at de som skal passe barna drikker alkohol når de passer de? Jeg mener IKKE at man IKKE skal drikke, dvs ta et glass vin eller en øl, når man har barn i huset.. men mer slik at det drikkes en flaske vin, levende lys og man kan sovne på sofaen etc.. hva ville dere ha sagt til vedkommende? Det skal nevnes at jeg for fem år siden sa fra og hele jula ble ødelagt pga det. vedkommende ble så sur at det var helt håpløst. Men herregud, det viktste er jo barna mine.

Vet dere også om det er et sted man kan ringe og forhøre seg litt om alkolisme? og om en person er alkoholiker?

håper dere skjønte hva jeg mente i dette innlegget. Trenger sårt noen råd til hva jeg skal si og hva jeg skal gjøre, uten å såre vedkommende alt for mye.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg hadde ikkje latt dei passe ungen dersom eg visste dei kom til å drikke, og all erfaring tilsa at dei ikkje kunne begrense inntaket.

Er det ikkje ein AA organisasjon du kan snakke med? Eller kanskje du kan ringe psykiatrisk avdeling, dei har iallefall navna på fleire rusinstitusjonar du kan snakke med. Eg veit ikkje konkret kor du kan ringe, så det er berre forslag.

Personen vil nok bli såra uansett kva og korleis du seier det, men det kan hjelpe. Av og til må ein være slem for å være snill/hjelpsom.

Skrevet

tror jeg hadde sagt til personen at du vet at han/hun drikker alkohol mens barnet ditt er der, og det aksepterer jeg ikke. kall meg hysterisk, men skal barnepasseren drikke alkohol, så har jeg barnet heller hjemme, og tar det en annen gang.

jeg hadde ikke latt personen passe, enkelt og greit, om jeg hadde mistanker om alkoholisme. så fikk den personen bli så sur og sint han/hun ville.

Skrevet

Dersom jeg vet at de som "skal" passe barna drikker mens de gjør det, ja så skal de slett ikke passe barna. Vedkommende hadde fått beskjed om at det er fullstendig uaktuelt med en beruset barnevakt. Dersom vedkommende har et alkoholproblem vil h*n garantert bli sur - dette røsker opp i egne beskyttelsesmekanismer - men det får så være.

Om denne personen er noen nær deg som du ønsker å hjelpe med et alkoholproblem kan du forsøke rustelefonen: 08588 eller Veiledningssenteret: 22 99 34 90

Skrevet

Hadde ikke latt denne "barnepasseren" ha ungene.

Skrevet

Har også et par i nærmeste familie som stadig tibyr seg å være barnevakt (vi har ikke så mange muligheter til å få pass), men siden dette paret mener det ikke er helg uten en flaske vin eller to har de aldri fått passe barna mine på natta.. De må gjerne låne de et par timer en lørdags formiddag for en bytur e.l. men de aldri sovet der og kommer aldri til å gjøre det heller. De vet at vi har helt forskjellig syn på alkoholforbruk, og jeg lar det være med det. Mener personlig det er en form for misbruk når du ikke kan slappe av en lørdagskveld uten alkohol, men velger å ikke legge med oppi det.. Lar de heller tro jeg ikke har så stort behov for å ut på kveldene, så jeg trenger ikke barnevakt.

Skrevet

Nope, da hadde det ikke blitt noe pass av barn! Ellers er jeg enig i det som har blitt sagt i innleggene over her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...