Gå til innhold

Scrapping!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg lurer litt på om det er mange som driver med scrapping her? Noen som vet hvor jeg kan finne informasjon om dette på nettet? Bøker? Hva trenger jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei..

Har gitt mæ ut på nåkka æ ikke skulle ha gjort... har kjøpt masse stasj te ei sånn scrapp bok... men kommer ikke i gang.. eier ikke fantasi har æ funnet ut..

Men d e jo litt kjipt når æ har brukt masse pænga på d å ikke minst bestilt masse bilda.. :/

Skrevet

Gå inn på scrapping.no! Masse gode tips!

Skrevet

Hei!

Jeg har hverken kjøpt bøker eller blader. Jeg startet for flere år siden å lime inn og friske opp albumene med farger og mønster.

Hvis du vil ha tips om hva andre her tenker, så gå på hobbydebatten. I tillegg er det jo flere nettsider om scrapping, bla scapping.no.

Personlig synes jeg at noen av sidene på "ordentlig" scrapping blir litt overlesset.

Jeg startet med to mønstersakser, litt farget ark, som jeg klippet i figurer, samt at jeg alltid (som den samleren jeg er) drar med meg minner fra turer. Feks buss/ferje billetter osv.

Jeg handler mye på Nille, de har noen kjekke album (Med sorte sider) til en ca 70 kroner, der får du med noen hjørner til å feste bildene med, men anbefaler deg å kjøpe slike små firkanter med dobbelsidig tape til å feste bildene med. De har et sett med seks mønstersakser samt penner i ulike farger til å skrive tekst/forklaring/kommentarer på.

I tillegg satser de mye på scrapping på Nille, så de har klistermerker, ark og masse annet digg som jeg bruker i album.

Jeg handler egentlig lite"profesjonelt stæsj" i fotobutiker o.l for det er så dyrt.

Limstift er også greit å ha.

Håper dette gav deg noen tips og svar!

Lykke til!

Skrevet

Takk for tips! Nå må jeg bare få kommet i gang! =)

Skrevet

Husk å bruke lim som er non toxic - da varer bildene dine lenger :)

Det er kjempe kjekt å scrappe - har drevet med det siden jeg ble mamma i 2006. Har scrappet album til familie som gaver, men nå må jeg ta meg sammen og bli ferdig med alle de 4 albumene jeg holder på med til oss selv.

Bruk nettet til å finne mye info - og sjekk om det ikke er et scrappekurs i nærheten der du bor - da får du mange impulser.

Masse lykke til og kos deg med det!

Fotografering blir annerledes fra nå av ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...