Gå til innhold

Når fortalte dere det til svigers?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreldrene mine fikk vite at jeg var gravid nesten like fort som jeg visste det selv, men svigers er det verre å fortelle det til. Har lyst til å vente til etter ultralyd..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor fikk ikke de vite samtidig??

Det er jo din manns foreldre det er snakk om...

Alle våre fikk vite det på sammme dag Foreldre,svigers,stesvigers,olderforldre og tanter og onkler.

Vi er ikke så mange så noen kjappe telefon runder og besøksrunder og ingen ble forskjellsbehandlet.

Så vi hadde fryktelig god samvittighet etterpå:=)

Vi fortalte det i uke 9.

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke hvorfor ikke svigers skal få vite samtidig som mine foreldre - jeg ville aldri klart å rettferdiggjøre den type forskjellsbehandling.

Det blir selvsagt noe annet dersom det er konflikter involvert eller noe slikt. Men sånn generellt så skjønner jeg ikke hvorfor vente til etter UL.

Jeg har fått enorm støtte av både mine foreldre og mannens gjennom hele graviditeten og vil være evig takknemlig for det!

Skrevet

Hæ? Du fortalte det tidlig til dine foreldre, men hva..eh...nekter du mannen din å fortelle det til sine? Hvorfor i alle dager det?

Skrevet

i og med at jeg opprinnelig er fra en annen by, så ville vi reise dit for å si det ansikt til ansikt (synet var ubeskrivelig deilig da nyheten ble sluppet:)) dette var i uke 12

Helgen etter reiste vi til svigers som bor cirka en time unna for å fortelle det(uke 13)

vi var begge enige om (det var faktisk hans forslag) at vi skulle reise til min familie først siden det blir deres første barnebarn og svigers 2.

Skrevet

Vi ringte til våre foreldre den dagen vi gikk over i uke12:)

Skrevet

Mine foreldre fikk vite det den dagen jeg testet positivt. De visste jeg hadde gått på akupunktur for å bli gravid. Svigers bor i annen by og fikk vite det i uke 7 siden jeg har vært plaget med kvalme. Vanskelig å skjule det når de var på besøk;)

Vi har mye mer kontakt med mine foreldre, de bor bare 100meter unna oss, så jeg synes det var helt greit jeg at mine fikk vite det først:)

Skrevet

MIne foreldre fikk vite det samme dag som jeg hadde testet positivt ( var da 3+6 )... Svigers fikk vite d ca en uke etterpå, da vi hadde bestemt oss for å flytte bryllupet vårt frem - slik at jeg slapp å kjøpe ny kjole osv pga at jeg da ville vært høygravid... Så for å gi dem en forklaring på hvorfor ting plutselig ble endret med br.dato, kom det da frem at de skulle bli b.foreldre ennå engang... ( de bor i nord norge og vi i bergen - så er ikke så mye vi snakker sammen annet enn en sjelden gang på tlf dessverre ). Men nå er jeg andregangs fødende og merker stor forskjell på 1.gang jeg var gravid og denne gangen når det gjelder svigers... Er ikke så mye "støtte" vi egentlig får i dette sv.skapet... kanskje de synes det var mer stas med barnebarn nr 1??

Skrevet

Fortalte det til svigers og til mamma rundt uke 8 vi.. da var jeg blitt så dårlig at jeg orket knapt noe annet enn å ligge, og kastet opp av ingenting så var litt vanskelig å skjule..:) Var like greit å si det da, greit å få litt avlastning også når en er så dårlig og har et barn under 2 år fra før å passe på.. mamma og svigermor vekslet på å passe på henne endel da kvalmen var som verst..

Skrevet

Med første fortalde vi det til mine foreldre i veke 8 ca, medan vi venta til veke 12 før vi sa det til svigers. Det var vel rett og slett fordi eg hadde mykje større behov for å snakke med mamma om det. Vi ville gjerne vente til dei 3 første månadane var overstått før det var offisielt. Denne gongen fekk både mine og hans foreldre vete det tidleg, men vi venta med å seie det til andre. Hadde nok venta litt med å fortelje det til svigermor viss ikkje det hadde vore fordi ho kom på besøk og skulle bu hos oss nokre dagar medan eg var heilt utslått av kvalme. ;)

Skrevet

Vi tok testen på mandagen og da ble jeg helt i hundre og ville forteller mine foreldre og svigers det på en litt annerledes måte. Vi var på hytta og jeg skrev to brev. Et til mormor og morfar og et til farmor og farfar. Så satt jeg der i spenning på hytta og ventet på at de skulle ringe. Farmor og farfar skjønte ingenting, for de er jo ikke farmor og farfar til noen. Trodde det var de andre barnebarna som hadde klusset litt...hehe. MIne foreldre trodde også det var andre barnebarn som hadde skrevet brev. Så vi har fått noen kjempe fine historier utav dette. Så jeg var vel ca. 2 uker på vei, når jeg fortalte det. Men svigers "vant". Tok en dag lengre å få brevet frem til mine foreldre. :-)

Skrevet

er elendig med hemmeligheter så her fikk de vite det med en gang vi var sikre nesten.

følte forresten en forpliktelse å fortelle begge familier dette samtidig for å unngå "favorisering". Men det er kanskje bare overutviklet fint-føleri??

uansett - det var ingen som ble fornærmet eller følte seg tilside satt når det ble gjort slik.

Skrevet

svigers fikk faktisk vite det først for samboer var på besøk hos de når han fikk vite det av meg, eg klarte ikke vente til han kom hjem igjen. egentlig skulle vi si det til de en gang var med på besøk og, men han klarte ikke holde seg i tre dager så da måtte han. Så fikk eg storesøster på 3 år til og fortelle det til mormor og morfar. var da 12 uker på vei, hadde nok sagt det før viss eg hadde visst det før:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...