Gå til innhold

Sjekke åpning.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvordan lege/jordmor sjekker åpning? Er det noe man kan se selv (ved å bruke speil)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke se det selv,. Legen / jordmor sjekker med fingrene. Tre fingre=tre i åpning, fire fingre=fire i åpning, og så videre. Skjønte du?

Skrevet

Ehhhh.. tror ikkje det nei.. de bruker to fingre og måler ca avstand i livmortappen, er det er videre enn at to fingrer kommer i åpninga har de med erfaring målene i fingrene . de kan ikkje stikke begge hendene inni dåsa for å se om du har 10 cm åpning.... he he he det sier seg selv det!!

Skrevet

De bruker en hånd, en hel hånd er ti cm åpning.Mente ikke at de tok to hender, er ikke helt idiot

Skrevet

det e no ikkje det som har blitt gjort på meg da... snakka med en jordmor student på ondasgen og spurte ho, og ho sa at de brukte to fingrer og at det mellomrommet mellom de to fingrene tilsa kor mye åpning du har... ei hel hånd e no mye det åsså, 4 fingrer 4 cm...??? det e jo det du har skrevet...!!!! Når eg fødte sist så va det ingen med ei hel hånd inni der å kjente etter åpning.

Skrevet

Det var det jordmor sa til meg, men jeg kan ikke huske , Husker bare at det var inmari vondt. Fikk ikke skrevet det slik jeg ville i stad, så det ble litt surr-

Skrevet

tusen takk for svar, da vet jeg i alle fall at det ikke er noe jeg kan se selv eller bør begynne å rote med selv.

Skrevet

Jeg har født to ganger før.. Begge gangene hadde de hele handa oppi..

Er derfor det gjør så veldig vondt... Men det blir bedre til lengre du er i prossesen, for lvmortappen kommer lengre ned... Å joda.. En finger=1cm... Derfor så kan det variere litt pga str på fingrene... Ei venninne av meg ble først sjekket av en kvinne.. Da hadde hun 4 cm.. Etterpå kom det en mannlig lege og da var det 3cm.. Da spurte hun om hvordan det kunne ha seg og fikk til svar at en fing=1cm.. Så hun kunne bare slappe av for det kom seg av at han hadde større fingre... Men de bruker ikke hele handa inni livmortappen... Bare inn sjeden...

Skrevet

Det høres jo ikke særlig behagelig ut..

Takk for svar.

Skrevet

herregud er dere helt på jordet eller?!?! Ingen son stikker ei heil hand oppi dåsa da!!!!!!!!!!! de bruker to fingrer som de måler sånn ca med. Fingrene skal jo opp og inn i livmorhalsen, innforbi den er opninga. Kjære vene, jordmor driver da ikke med fisting heller da....hehe....

Hadde de putta hele hand aoppi tror jeg vi hadde rivna, er jo like stort som babyhodet det nesten...hehe...

Og ja jeg har født før, to ganger faktisk! Og jeg har blitt strippa en del ganger etter hvert, så jeg vet hva jeg snakker om...!

Skrevet

Hehe, må bare le.. hele hånda?? NEI!! Det gjør de slett ikke, de bruker TO fingre, intet mer, intet mindre!! jeg jobber på fødes så jeg VET hva jeg snakker om!

Skrevet

da jeg ble sjekke for åpning for noen uker siden brukte jordmor kun 2 fingre!=)

men hun er jo ganske langt oppi der så det kan kansje føles som hun har en hel hånd inni, men det har hun alså ikke=)

Skrevet

Jeg var hos jordmor på fredag og ho skulle sjekke åpningen, og da sa hun at hun brukte tre fingre, det ER vel forskjellig fra sted til sted? Så hvis noen mener at en hånd så mener de ikke at de kjører hele hånden inn der. De bruker fingertuppene ikke hele fingrene

Skrevet

takk for en god latter tidlig på morgenkvisten:) hehe....ei hel hånd opp i høna...hahahahahahahahahaha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...