Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #1 Skrevet 11. november 2007 om ikke lenge er det julebordtid.. vi var hos foreldrene til samboeren min i går og plutselig sier han til foreldrene sine at vi skal på julebord i desember så de må ha jenta vår, da er hun ca 5 mnd.. jeg ble ganske paff fordi vi ikke engang hadde diskutert eller snakket sammen om dette først om hvem som skulle ha henne den kvelden. grunnen til at jeg ikke vil at hun skal være der fremfor hos mine foreldre er fordi pappan til samboeren min drikker ganske mye og jeg er redd han skal være full den kvelden hun skal være der.. plutselig sa mamman til samboeren at hun kanskje hadde jobbehelg den helga "så da må nesten bestefar stille opp" da ble det bare enda verre for meg.. hun skriker nesten hysterisk når mamman og pappan hans holder henne. men når hun blir plassert hos meg eller pappan sin blir hun helt stille igjen.. prøver de å ta henne igjen begynner henne å gråte igjen sånn er det ikke med mine foreldre, der smiler hun og er fornøyd.. det kan hende det er fordi vi har mer kontakt med de enn med foreldrene til samboeren min.. jeg prøvde å fortelle han etter at vi reiste derfra at vi kunne godt ha snakket om hvor vi ville ha henne før han spørte dem og at jeg tror hun er mer trygg hos mamma og pappan min på dette stadiet.. da ble han kjempe sur og kjefta på meg.. hun skal ligge borte den natta og tar ikke flaska så jeg må pendle frem og tilbake for å gi henne pupp.. jeg er så redd for at når jeg kommer for å gi henne pupp at hunn er helt utslitt etter å ha gråti.. det hjelper ikke om de går rundt med henne eller synger og snakker med henne.. hun bare gråter så hun til slutt hikster og ikke klarer å gråte mer.. jeg syns det er så grusomt...! er det noen her som veit hva jeg kan gjøre..? det er nesten så jeg føler at jeg vil bli syk akkurat den dagen for å slippe å dra bort..
-Hengebuksvinet- Skrevet 11. november 2007 #2 Skrevet 11. november 2007 Heldigvis er jeg og gubben stort sett enige i hovedlinjene, og begge unngikk moren hans som barnevakt til å begynne med, pga at hun er av typen som vil stappe i babyer godterier og all slags mat. Dere må jo ev gå inn en avtale med bestefar om at han ikke kan nyte alkohol når han har barnet, begrunn det gjerne med at han bør være kjørbar i tilfelle det blir problemer. Og så må barnet bli mer trygg på han først. For det er ikke greit å etterlate et barn hos folk det ikke er trygg på. Og selv om mannen din synes dette er sårt, bør han være voksen nok til å først og fremst tenke på barnets beste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå