Gå til innhold

ha med på sykehuset?


madeleine89

Anbefalte innlegg

har begynt å pakke vesken jeg skal ha med på klinikken, men er så usikker på hva jeg trenger, både til meg selv og babyen.. noen som kan fortelle meg hva man trenger?

og må jeg ha med klær til babyen de dagene jeg er på sykehuset også, og ikke bare klær til å reise hjem i??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg...

 

Babyen er ikke viktig annet enn hvis du selv ønsker å kle ham i deres egne klær. Hvis ikke trenger du bare det han skal reise hjem i.

Sist hadde jeg ikke med noe annet enn det. Denne gangen har jeg med ull body og ull strømpebukse og en liten ull lue til å ha på seg på klinikken. Men, det er slettes ikke sikkert det blir brukt.

 

Til meg selv hadde jeg sist med for lite så det har jeg lært av. Denne gangen har jeg pakket ned mange topper, t-shirts i gode str. Vi svetter mye når vi har født, masse hormoner som skal ut så det er deilig å ha endel skifte. To fine pysjer som jeg føler meg vel i. Sandaler til dusj og til å gå i. Magen er ekkel og gele aktig og noe man ønsker å skjule etter en fødsel, desverre. Derfor litt store topper. I alle fall følte jeg for det.

Amme bh. Ull innlegg, amme innlegg (Jeg hadde så mye melk med en gang at det rant og rant så denne gangen er jeg føre var) tannkost, tannkrem, deo, børste, hår strikk, (sminke), lebepomade! sykehus luft er tørr, krem. Myk bukse, så har jeg kjøpt to litt strammere singletter til å evt ha under fordi det holder inn magen litt.

 

Dette høres kanskje voldsomt ut, men bagen min er faktisk liten, og jeg syntes det var så kjedelig sist når jeg følte jeg manglet så mye til meg selv. Nå skal det sies at jeg venter tvillinger og sikkert kommer til å være på sykehuset 5-6-7 dager. Men dog...

Uansett så spiller det jo ingen rolle om man har litt for mye med seg. man føler seg ikke så vel etter en fødsel, så det kan være ok med noe fint/behagelig. Sykehus skjorten går ikke under den kategorien :-)

 

Tar mest sannsynlig med tepper til de små som bestemor har strikket også forresten...

 

Men, dette er meg såklart :-)

 

LYKKE TIL!!!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk=)

 

var masse jeg ikke hadde tenkt på engang, men som du sier kan være greit å ha med..!

 

lykke til til deg også;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan åsså være lurt og sjekke med plassen man skal føde på for jeg har fått inntrykk av at det er veldig forskjellig praksis fra plass til plass. for noen plasser får man ikke klær til babyen mens andre plasser får man det, og noen plasser får man bleier til både deg og babyen og noen plasser får du ett vist anntall mens noen må ha med selv, ammeinnlegg osv.... sånn er det vist med mye av sånne ting har jeg fått inntrykket av så kan jo være greit og ringe å høre, eller vet at noen har internettside som det står litt sånn info på fra sykehuset!

jeg har nå bare pakka med litt sånt bare sånn i fall er jo ikke det som tar mest plass og veier mest. og klær til babyen åsså, men det er mest for at det er gøy og koselig:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye som er greit å ha med, men husk at det er begrenset med plass i de små garderobeskapene på rommet. Siden det er vinter kommer vi til å ha ganske ruvende yttertøy også.

Hvis du ikke bor så langt unna fødestedet, går det jo an å be din kjære ta med det du mangler, evnt. ta med seg noe skittent hjem.

Det er vel ganske vanlig at en får truser og bind på klinikken og klær og bleier til babyen.

 

Jeg kommer til å ta med toalettsaker, litt sminke, håndkrem og leppepomade, amme-bh og -innlegg, noe behagelig tøy og innesko. Hjemreiseklær til babyen og babyteppe legger jeg klart så pappa kan ta med når han skal hente oss.

Sist gang hadde jeg også god nytte av Duphalac (laksermiddel) for jeg var så "redd" for å gå på do...er ikke godt med hard mage rett etter fødsel... :-/

 

Lykke til med fødsel og barsel!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...