Gå til innhold

Å få barn i løpet av master...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg vurderer å begynne på master høsten 2008. Har ingen barn fra før og synes det nå er på tide.. så dette må planlegges nøye. Noen som har erfaring med å ta master og få barn i løpet av studietiden? Tenker å ta studiet på fulltid (2 år). Er det slik at man må ha mottatt lån og stipend fra lånekassa i minimum 6 mnd før man føder for å ha krav på fødselsstipend? Og hvor mye er dette fødselsstipendet på? Jeg kommer til å jobbe frem til studiet begynner. Håper noen kan svare!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen?

noen som er/har vært student?

Skrevet

Jeg er student hvertfall, men har ikke kommet så langt som til master enda, men tror kanskje det blir aktuelt etter bacheloren min.

Jeg er prøver nå, og jeg ser bare det positive med å få barn i studietiden. Du kan legge opp din arbeidsdag selv, og de fleste studenter kommer godt i havn om de studerer like mye som en vanlig jobb, altså 8 timer om dagen. Men du tenkte kanskje å ikke ta et permisjonsår? Det skal jeg ta. Reglene er sånn at man må ha vært student i seks av månedene man har vært gravid. Dette for å få gjort om lån og stipend til bare stipned. Man får vel også en sum helt i starten om man ikke jobber under graviditeten, men er ikke helt sikker på hva denne summen er på.

Vet ikke om det ble så mye klarere.

Skrevet

Hei! Jo jeg tenkte å ta et permisjonsår. Det jeg er best spent på er det økonomiske.. Bor i by der det koster å bo så er litt spent på om vi vil greie det. Men kan tenke meg det må være godt å være student og kunne styre litt av tiden selv. Er også litt spent på om jeg kommer inn på studiet..og søknadsfristen er ikke før 1.juni, så da får jeg vel ikke svar på inntak før i juli. Vet ikke om vi greier å vente så lenge med å starte prøvingen..for å kunne ha rett på svangerskapspenger må jeg mao ikke bli gravid før i juni.. Mmm ikke lett dette

Skrevet