tegneseriedama Skrevet 10. november 2007 #1 Skrevet 10. november 2007 Føler jeg har snublet over i en merkelig verden jeg. Har alltid sagt at skulle jeg ha barn måtte det bli før jeg ble 34, men det har ikke vært noen hast liksom. Plutselig var 33 årsdagen der og vi måtte tenke-og plopp var jeg blandt det jeg nå har forstått kalles "prøvere" i 1pp.Datt tilfeldig innom siden her for noen dager siden og føler jeg har blitt her - masse nye ting å ta tak i. Som alle symptomene feks-ømme pupper:ja, men det har jeg da alltid før mens, -markerte hårsekker rundt brystvorten:hva???? har jeg hår der??? ut på badet og studere....jo...kanskje noe anneledes? -hard/løs mage:i all verden da, er DET et symptom??? osv osv Har alltid trodd at å bli gravid var å gjøre de beste man kunne på rett tid(;-)) og så vente og se om mensen kom eller ikke og så evnt prøve igjen. MEN nå skjønner jeg jo at det er en hel vitenskap....merkelig greie...
Gjest Skrevet 10. november 2007 #2 Skrevet 10. november 2007 Hei! I know! Er også i min første pp, og jeg hadde ikke engang hørt om el-tester før jeg ramlet inn hit. =) Jeg er også tilhenger av "gammel-metoden"; sex når du føler for det, til det en gang (forhåpentligvis!) funker! =) Men såklart; har man prøvd i 2 år, så ville nok jeg også gjort hva som helst for at det skal klaffe! Jeg skal inntil videre bare kose meg, og ikke minst vente i spenning foran hver IKM! (Den har ikke kommet ennå!!!! =) ) Foresten; en annen ting dette forumet har gjort meg bevisst på, er alle komplikasjonene, SA'ene og sykdommene som finnes der ute! Så skummelt og trist at så mange må gå gjennom alt det! Samtidig antar jeg at dette ikke akkurat er et representativt utvalg; en leter nok oftere etter likesinnede på nett om en har noe spesielt på hjertet. :-/ Håper alle som er her inne, før eller siden vil få en liten spire ihvertfall. =)
kirsty*2barnsmamma Skrevet 11. november 2007 #3 Skrevet 11. november 2007 Jeg fant ikke veien inn hit før jeg var i 11pp... og da fant jeg ut at jeg var i 11pp :-) Det er en stor vitenskap ja. Første året hadde vi bare sex når vi følte for det, men nå går det i el tester og temping. Når man har prøvd så lenge som meg er det avslappende å ha full kontroll over syklusen, vite nøyaktig når jeg hadde el... hadde blitt veldig stressa uten tror jeg. Da hadde jeg klurt på om jeg hadde truffet el eller ikke, om jeg virkelig hadde el eller ikke osv... men jeg tror det er virkig å ikke begynne å tenke sånn for tidlig. Jeg har vært her inne i 2 år nå, og det jeg har merket meg er at de aller fleste får klaff innen 4pp... så får en stor del klaff innen 8pp, så noen rundt 11-12pp og så er det oss sliterne som bare blir hengende her inne på ubestemt tid. Så det tar litt tid å bli gravid uten at det er noe galt :-) Lykke til med prøvingen da! Håper dere er over på 1trim innen 4pp!!!
tegneseriedama Skrevet 12. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. november 2007 Hei kirsty. Takk for svar, skjønner godt at du føler det er avslappende å ha full kontroll over syklusen. Ser du har prøvd en stund på godt og vondt. Det har vært en lang tenke prosess i forkant av vårt forsøk, av div årsaker, og jeg har på en måte prøvd å innstilt meg på at risikoen for at vi ikke får barn Er der.Når man begynner sin første pp (:-)) som 33 åring er ikke sjangsene for gode egg der hver måned har jeg skjønt. Og det er i tillegg til at vi må treffe riktig på dato i forhold til EL osv .Så vi prøver å ta det med fatning mens jeg prøver å orientere meg her inne på sidene. Mye info for grønne pp ere. Er ikke vant til å "bo i min egen livmor" tre uker av gangen jeg. :-)
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 12. november 2007 #5 Skrevet 12. november 2007 Hihi, kjenner meg SÅ igjen. Jeg også ramla over denne siden for noen uker siden og leser og leser. Må ta meg skikkelig sammen for å ikke overøse sambo med pp og el og tr og IKM osv osv Stakkars disse gutta blir vel vettaskremt av alle mulige rare uttrykk Men det er godt å ha et forum der man kan spørre og grave om alt mulig rart da! Har forrøvrig bestemt meg for å vente noen mnd med å begynne med el-tester jeg. Tror jeg ville følt at nå MÅ vi hoppe til køys med en gang testen var positiv. Føler kanskje at litt av kosen med å lage en babis ville blitt litt borte da... Men skjønner veldig godt at de som har holdt på lenge syns det er nyttig!! Hva tenker dere andre førstegangsprøverne om dette??
tegneseriedama Skrevet 12. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. november 2007 Hei, et godt tips til andre 1pp ere må vel være at mannen i vårt liv helst ikke vil høre om EL-slim i allefall :-D. Vi har ikke tenkt å starte med el-tester på en stund, vil heller se hvordan det går. Men det er sånn VI vil ha det.Tar det med ro i begynnelsen.
oktober24 Skrevet 12. november 2007 #7 Skrevet 12. november 2007 Vi venter også med EL-tester! Prøver å kose oss med tanken på at NÅ kan det faktisk skje!! Men innrømmer at det var ganske hektisk kosing i perioden rundt da jeg trodde jeg hadde EL. heh...! =) Skjønner veldig godt at noen bruker EL-tester, og ser ikke bort i fra at jeg kommer til å gjøre det etter noen pp jeg og! Hører mange sier det er effektivt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå