Gå til innhold

Hjelp....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde vi hadde fått orden på natta med lillejenta vår etter et par-tre dager med konsekvent smokk og koseklut, ikke noe ptay, kun vann på flaske og ellers null service.

Men, i går natt var hun helt umulig. Aner ikke om hun hadde vondt eller ikke. Hun skrek og skrek, vi endte jo med å ta henne opp, gi henne kos, melk, ny bleie, ta tempen etc. Hun lot seg diistrahere vekk fra gråten når vi lekte litt med henne, men plutselig satte hun i et hyl igjen... Så på en måte virket det jo som hun hadde vondt. Kl 0430 sovnet hun og sov da til kl 0730. Hadde en 2 timers dupp på formiddagen og sovnet litt (ca 25 min) i vogna da vi var ute og gikk tur. La seg i kveld ca 1915 - som vanlig, men våknet opp etter 1 1/2 t. Hun har nå vært våken 3 ganger siden og jeg har panikk for nok en våkenatt...

Lurer på om det er tenner, men det har vi jo trodd lenge. Hun er veldig snørrete(renner fra nesa) og bæsjer 1-2 ganger mer enn vanlig om dagen. Hun har ikke hatt feber og er stort sett i superform på dagen. Hun er forøvrig 7 1/2 mnd og har ikke fått tenner enda..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har desverre ikke noe vettugt å komme med- annet en at vi holder på med akkurat samme greia her, har holdt på siden tirsdag. Skal på HS og ta vaksine på mandag, så tenkte jeg skulle høre med de om de vet hva det kan være..

Skrevet

Hei Magica!

Akkurat det samme her... som om jeg skulle sagt det selv... P hylskriker plutselig, gjennom natta og, snørrete men sitter liksom litt fast + at det renner... og så er hun ganske blass i øynene om dagen, slapp men i god form også... og ingen feber! P har jo fått 7 tenner, men jeg mistenker at det er pga dem allikevel + en forkjølelse... stakkars små:-( Men det går nok over... "greit" å vite at det er flere...

klem til dere, fra

G og P

Skrevet

Hun begynte forresten natt til i går... dumt de ikke kan snakke akkurat når de er sjuke asså... P har forresten begynt å si "pa-pa" hehe:-) Gjett hvem som er stolt da... og så passer det jo bra med tanke på farsdagen!

Skrevet

Det der var nesten beskrivelsen på de siste nettene med jenten her, men hun e bare 5 måneder da. Vi aner ikke hva som har plaget henne...men hun har sluttet med skrikingen da, endelig.

Kan hende hun hadde den beryktede 4 barnesykdommen. Feber i 3 dager og så et rødt utslett.

Babyer e rare.

Kanskje jenten din var overtrøtt og slet med å få sovne?

Skrevet

har hatt samme problemet med vesla vår også.. skal ikke se bort ifra at det er tenner på vei, ellers så kan hun ha hatt vondt i magen??

Ada Sofie hadde en god periode med grining om natten men nå har hun fått to tenner på rappen og har vært grei lenge.. hun var også seint ute med tenner.. hele 8 1/2 mnd faktisk :)

Skrevet

Tusen takk for gode og beroligende svar! Godt å høre at vi ikke er alene. Jeg var jo redd det var noe kjempealvorlig og har vel satt den ene diagnosen etter den andre i hodet mitt.. Får håpe det går over snart!

Jeg blir jo bare sittende oppe og vente på at hun skal våkne.. Huff..

Skrevet

Uff jeg vet AKKURAT hvordan du har det, jeg setter skikkelige ekle tanker oppi hodet mitt og de henger igjen helt til morgenen etter.. men det går alltid bra og det er nok absolutt ingenting å være redd for.. at barn blir syke er jo egentlig bare sunt i grunn :)

Skrevet

Og Mamma til prinsesse P :)

F har også begynt å si både da-da og ma.ma men absolutt ikke bevisst. Det kommer vel i en rekke meningsfulle ord i våre ører mend et er kanskje bare babybabling :)

Skrevet

Har dere forsøkt å heve hodeenden på senga? Det kan hende hun blir tettere i halsen enn dere tror hvis hun er forkjølet. Går jo ann å prøve i hvertfal.

Lykke til.

Skrevet

Hei

Om hun er tett i nesa så kan det føre til vondt i ørene hennes. Her så skyller vi med saltvann på snuppa. Det har hjulpet kjempemye og hun sover som regel hele natta nå, med unntak av litt smokkedytting :-)

Kjøp Miwana på apoteket, den er kjempebra. Eller du kan ta litt mm i nesa på henne.

Og det er også bra å heve hodeenden på senga litt slik at hun ligger i litt oppoverbakke.

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...