Gå til innhold

Flere med mitt problem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 20 og samboeren min er 21. Som de fleste andre så er man ikke ferdig med ungdomstiden, men med sex og morro kommer barn:)

Men her er da mitt problem, sambo dekker over sin frykt for å bli pappa at han resulterer i alkohol.. Ufattelig ubehagelig. Tenk om det er slik han har planer om å flykte fra alt som er skummelt med alkohol!

Noen som kan hjelpe meg? trenger at mannen min forstår hva han gjør mot meg og hvor redd jeg blir da jeg kommer fra et hjem med far som alkoholiker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei :o) Jeg har en far som er alkoholiker selv, og en type som ikke vil ha barn.. Men jeg syntes det høres veldig merkelig ut at han drikker pga det.. Jeg syntes faktisk det er en skikkelig dårlig unskyldning.. Og da er jo spørsmålet, vil du ha barn med en som drikker for å slippe unna alt som er "skummelt"?? Verfall når det er sånn i en alder av 21 år.. Uff skjønner at det ikke er lett for deg, ettersom at du elsker han og alt men det burde kansje ringe en liten bjelle?? Beklager å måtte virke så negativ men... Tenk deg godt om (til ditt eget beste) Ettersom at jeg har mye dårlig erfaring med en far som er alkoholiker, så ville jeg prøvd å unngå og overføre de samme problemene til mine egne barn..

masse lykke til... Stor klem fra meg---

Skrevet

Hvis jeg har forstått dette riktig så er du allerede gravid, og dette stresser din samboer så mye at han drikker. For det første kan det virke som om han kan trenge hjelp til å håndtere livet sitt, hvis han er slik at han tyr til sånne løsninger når han har problemer. Kanskje du burde konfrontere ham med det og få ham til å søke hjelp? I en alder av 21 år er det store muligheter til å komme gjennom ting, og få det bedre etterpå. Det er verre hvis dette bare blir lagt på hylla og han plutselig "våkner" om 25 år og ser hvor mye problemet hans har forårsaket fordi han ikke søkte hjelp før. Det første skrittet der er jo selvfølgelig å få ham til å innrømme at han har et problem med å håndtere følelsene sine, og så bør han kommer seg til fastlegen sin og blir henvist til en psykolog. Det kan være veldig lange ventelister der, så jo før, jo bedre!

Det andre jeg vil foreslå er at du tar kontakt med AAN (alternativ til abort). Jeg fant ikke noen ferdig nettside hos dem, så jeg tror det beste er å ringe ditt lokale kontor og be om en avtale til dere. Jeg har ikke personlig erfaring med dem (med tanke på at mitt problem er at samboeren er "for nøye" med prevansjon, det er derfor jeg er her:P), men slik jeg har forstått det er dette en stiftelse man kan kontakte når en graviditet er blitt "kastet over en". De har erfaring med slike situasjoner, og gjør så godt de kan for å hjelpe folk med å forberede seg på barnet som skal komme. Menn på 21 er ikke akkurat kjent for å være den gruppen mennesker som vet mest om babyer, og jo mer man vet jo tryggere blir man. Kan godt være at et kurs i barnestell og litt informasjon vil gjøre mye for samboeren din.

Håper dere finner ut av ting, slik at dere kan glede dere sammen til babyen kommer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...