Gå til innhold

Ikea tur - tips til handlelisten min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi har tenkt oss til IKEA en tur snart og lurte på om dere kan hjelpe oss med tips og idèr for vi bør / kan handle der. (Må reise ett lite stk så kan være greit å få med oss det vi trenger i èn omgang).

Har allerede sprinkelseng, madrass, stellebord, balje, kluter, smikker på listen. Noe dere anbefaler meg å handle på IKEA???

På forhånd - tusen takk!! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sånn uro til å henge over stellebordet. Kjøpte en til sønnen vår, den kostet ca 50 kr, og har vært gull vært! :) Ellers har de en babygym som jeg syns ser genial ut, har litt lyst på den selv.. Kasser til å pakke vekk babytøy i etterhvert som babyen vokser ut av de. Sikkert noe mer også, jeg bor 20 min fra ikea, og er dermed der ofte :)

Skrevet

Jeg har kjøpt små håndklær der til å ha på stellebordet, og som ikke tar stor plass i maskinen. Tenker det kan være greit å ha en del som kan vaskes etter en skitbleie, uten at jeg fyller opp vaskemaskinen med en gang:) De kostet 9 kr pr stk eller noe.

Knaggrekke til å henge barneklær på i yttergangen trenger vi, vi kjøpte noen søte knagger på "dyreavdelingen" til IKEA, med hunderomper med halen i været; halen er knaggen. Mange fine farger, jeg syns de var litt morsomme;)

De har også noen kjempesøte badehåndklær, hvite med grønn kant, med hette, som er helt nydelig til små babyer. Søtt mønster med sauer på:)

Hvis dere ikke bor nært en ikea-butikk er det nok lurest å kjøpe dyne+ pute en annen plass, siden de følger sine egne regler når det gjelder mål, men ellers hadde jo det vært en ide..

Tisselaken og vanlige laken til sprinkelsengen.

Skrevet

Jeg var på Ikea for ca 1 måned siden, og jeg kjøpte:

(Du stryker jo bare det du har/ikke trenger)

-Seng

-garderobe (blir sånn fellesgarderobe for oss og babyen)

-madrasser (både til seng og til vugge)

-dyner (både til seng og til vugge)

-puter (både til seng og til vugge)

-drapå laken

-tisselaken

-sengesett

-sprinkelbeskytter

-uro til å ha over stellebordet

-stellebord til badet, har lite bad, så kjøpte et sånn vegghengt klappbord bare, som jeg skal ha stellematte på.

-stellekommode til babyrommmet

-2 oppblåsbare stellematter (mamma hadde sånn til søsteren min for 17 år siden, og den fungerte kjempe bra, så da satser jeg på samme type)

-gulvteppe til babyrommet

-gardinstang til babyrommet

-taklampe til babyrommet

-pledd til å ha i ammestolen på babyrommet

-pute til å ha i ammestolen på babyrommet

-noen fine bilder til å ha på veggen på babyrommet

-sånn barnestol til å ha ved bordet når barnet blir så stor at det skal spise ved bordet.

-håndduker til å ha ved stellebordet

-smekker (veldig billie på ikea)

-vaskekluter (tror de er 30x30 cm)

-et kosedyr, fordi det var så søtt

-noen kurver til å ha stelleprodukter i

-knagger til å henge håndduker og div på ved stellebordet

Har sikkert glemt et eller annet også men... Hadde et helt A4 ark med huskeliste til babyen når jeg skulle dit... :) Så har det meste nå tror jeg.

Skrevet

Jeg kom på en ting til: Hvis dere kjøper det billige stellebordet (sniglar), så fins det et sett med plastbaljer eller hva jeg skal kalle det, som hører til. De kan henges på kantene, og brukes til å ha salver og oljer og søppel oppi.

I tillegg kjøpte jeg to små kurver til å ha under stellebordet, til å legge skittentøy i. Jeg har ikke tenkt å vaske hennes klær alene, men hvis de blir lagt sammen med våre klær forsvinner de vel bare i alt det store;) Og så slipper jeg å gå inn på et annet rom for å legge det fra meg (jeg er nemlig litt lat)

Skrevet

oi.. handler dere alt på ikea her eller? hehe..

det jeg har til snuppa på 1.5 år fra ikea er ;

* badehåndkle ( sånn med hette)

* Badebalje ( har stellekommode med badekar i..men det brukte vi i to uker eller noe før vi byttet til vanlig balje)

* stort bosspann med lokk som vi har svart bossekk i til å ha bleiene i på badet.

tror det er det jeg har kjøpt på ikea..

jeg ville heller kjøpt kluter på sparkjøp. der har jeg kjøpt sånne gasskluter. de er MYE mykere syns jeg

jeg har også kjøpt sånne "tøybleier" til å ha som håndkle.. brukte dem hele tiden da hun var liten. de er kjempe myke og deilige. brukte dem både på stelle bordet og inni de store badehåndklene når hun hadde badet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...