Gå til innhold

Markert leppebånd i overkjeven - noen flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår på 3 år har et veldig markert leppebånd, altså det som går fra midten av overleppen og ned mellom fortennene. De aller fleste har jo et slikt som synes, men hos gutten vår er det veldig markert, og det kan virke litt stramt. Nå klager han over at det gjør vondt også. Det går liksom helt ned mellom fortennene hans (han har litt mellomrom der). Hørte i dag at det hender at barn må skjære dette vekk - bl.a. har jeg en fetter som har gjort akkurat det.

Hadde aldri hørt om dette før i dag, jeg. Hva gjør vi nå? Bør vi kontakte tannlege for utredning? Han var jo nettopp til første tannlegekontroll, og hun nevnte ikke dette i det hele tatt.

Noen som har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt leppebånd gikk også ned mellom fortennene, og det ble operert bort da jeg var 6 år. Jeg hadde også veldig smal overkjeve, så ganen ble skrudd ut, leppebåndet ble tatt før de begynte med det.

Lillesøstra mi også fikk operert bort leppebåndet, så her lå det nok i familien.

Jeg husker fremdeles operasjonen, kjente at det på en måte løsnet noe under leppa. Var borte fra skolen i et par dager, men det gikk veldig greit:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...