nassenøff Skrevet 10. november 2007 #1 Skrevet 10. november 2007 Hei! Er ny her på forumet! Venter barn i februar, og er da i full gang med å kjøpe inn utstyr. Lurer litt på hva slags vogn vi skal kjøpe. Har dere noen råd?
FanteGuri Skrevet 10. november 2007 #2 Skrevet 10. november 2007 Anbefaler Simo kombivogn! Superfornøyd med den vogna. Stor bag, enkel å legge sammen, fire lufthjul som gjør at vogna er stødig på alt mulig underlag, pen å se på.. Justerbart håndtak, god plass under til handleposer og div., lomme på kalesjen til småting, lommer inni kalesjen og på bagen. I det hele tatt, en kjempekjekk vogn! Jeg kjøpte den på salg i januar, fikk den da 2000 kr billigere enn full pris.
En liten mamma Skrevet 10. november 2007 #3 Skrevet 10. november 2007 Hva er behovet, og hvilke kriterier har du? Vi har ei februarjente, og er superfornøyde med vår Emmaljunga City Cross. Den er liten og lett, det var viktig for meg som hadde problemer med bekkenet i svangerskapet. I tillegg er den stabil og god på vinterføre, og den har full liggestilling. Jeg har gått tur i timesvis hver dag, og syns vogna er god som gull! Hadde Citybag på da ho var nyfødt. Den er ikke så stor, ho vaks utav den allerede da ho var 5 måneder. Men da var det jo sommer, så det gjorde ikke noe å legge henne i sportsvogna da.
MammatilNathalie☆septemberbaby Skrevet 10. november 2007 #4 Skrevet 10. november 2007 er storfornøyd med vår emmaljunga edge duo!!! behagelig å kjøre også er vognbagen stor og dyp, og det er jo veldig kjekt til vinteren =)
Yrha Skrevet 10. november 2007 #5 Skrevet 10. november 2007 Det spørs jo hvor dere bor, hva slags bil dere har, osv. Hvis dere vil ha en stor og god vogn som varer lenge, og er stødig, så anbefaler jeg Emmaljunga Edge Duo. Kjempebra kvalitet ihvertfall!
Loglady Skrevet 10. november 2007 #6 Skrevet 10. november 2007 Simo kombi her også. En av de tingene jeg liker med den, er at bagen er så lett å ta ut og lett å bære.
*tingeling* Skrevet 11. november 2007 #7 Skrevet 11. november 2007 Simo kombi har me også. Kjempe fornøyd!
Elisabeth har 2 snart 3:) Skrevet 11. november 2007 #8 Skrevet 11. november 2007 Vi har simo duo er kjempe fornøyd med den stor og god bag, så det er god plass til vinter pose. Den er også vann og vinntett
Aquarius*Løve & Lille Tvilling Skrevet 11. november 2007 #9 Skrevet 11. november 2007 Signerer! Har også simo duo! God plass til voksipose og lillegutt på tre mnd. Tror nok vi kan bruke bagen ganske lenge enda!
Gjest Skrevet 11. november 2007 #10 Skrevet 11. november 2007 vet ikke behovene dine, men jeg vil anbefale å kjøpe vogn med lufthjul, har selv ikke lufthjul og savner det ettersom vognen rister mye på grus eller steinete veier. Ellers så er jeg veldig fornøyd med min Teutonia mistral s pga svingehjulene foran og ellers en god del andre fine kvaliteter. men når det er sagt ville jeg valgt en vogn med lufthjul og god plass under om jeg skulle valgt på nytt... lykke til
<3 + <3 + ? Skrevet 11. november 2007 #11 Skrevet 11. november 2007 Vet ikke hvilke behov du har, men... Vi kjøpte/fikk brukt Brio kombivogn. Den var veldig fin da, brukt til "et halvt barn" (adoptert, så han brukte den ikke så lenge). Vi kjøpte til lufthjul og da ble den så god som ny (kosta 1000,-) Vi gjorde det sånn for å kunne legge penger i ei fin sportsvogn, da jeg egentlig ikke synes sportsdelen på kombivogner er særlig pen. De ligger jo ikke så lenge i bagen uansett. Var min erfaring da, men du må jo bestemme selv. De fleste vogner er bra =)
Gjest Skrevet 11. november 2007 #12 Skrevet 11. november 2007 Du vil antakeligvis få mange forskjellige svar. Det du bør tenke på før du tenker merke er hva slags kriterier du har for den framtidige vogna Er det viktig for deg at vogna er lett, eller kan du løfte 20 kg lett inn i en bil/inn og ut av buss etc? Passer den i bilen(e)? Lett å slå sammen? 3 eller 4 hjul? Svingbare hjul? Vil du ha en stor bagvogn og kjøpe en lett sportsvogn senere, eller en kombivogn med alt-i-ett? Så er det også og se på merke, hva slags vogn du syns er fin - betyr jo litt det også! Se litt på nettet, de fleste leverandørene har hjemmesider. Selv har jeg Emmaljunga City Cross med City Bag og er kjempefornøyd. Den er lett, og det har jeg funnet ut er fint, når man løfter den inn og ut av bil, og opp og ned trapper flere ganger pr dag som regel. Men hadd jeg bod di en by, ville jeg kanskje hatt små, svingbare forhjul, slik at City Jet hadde vært bedre. Personlig vil jeg iallfall ikke anbefale store, tunge kombivogner. De er veldig fine bagvogner med masse utstyr, men når du kommer så langt som at du skal ta i bruk sportsdelen, så tror jeg du vil ha en lettere vogn. Så om du har lyst på stor bagvogn, så anbefaler jeg å kjøpe en ren bagvogn i stedet, og heller kjøpe en lettere trille når den tida kommer.
Gjest Skrevet 11. november 2007 #13 Skrevet 11. november 2007 Legg merke til at alle de som anbefaler Simo kombi eller Emmaljunga Edge over her, alle sammen fortsatt bruker bagen. Vil gjerne høre om de er like fornøyd med vogna når de har brukt sportsdelen en stund Men for all del: De er supre, solide vogner, og med god plass i bagen. Det er vel det som er positivt.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #14 Skrevet 12. november 2007 Mange gode forslag her. Har tittet litt rundt og sett mange fine vogner, men det er så utrolig mange å velge mellom, så da blir jeg litt usikker. Vil helst ha en lett og enkel vogn som er grei å slå sammen. Vi har en peugeot 206, og den har ikke allverdens av bagasjerom. Det er også viktig med god oppbevaringsplass i vognen. Vil helst ha en med 4 hjul, synes de er finest. Vi kommer til å gå en del turer i "skogen", så den må tåle å kjøre på forskjellige underlag. Vi har sett litt på Emmaljunga Edge Duo Combi. Noen som har erfaringer med den?
nassenøff Skrevet 12. november 2007 Forfatter #15 Skrevet 12. november 2007 Klarte visst å signere med anonym jeg. Er meg, hovedinnlegger som skrev forrige innlegg!
Synne&TheTerminator Skrevet 12. november 2007 #16 Skrevet 12. november 2007 jeg har den emmaljunge edge duoen... Baggen er genial!! dyp å god!! Sportsdelen, er helt grei å. Kan legges flat og alt det der.... Det som er negatvit med den er at stellebaggen henger så rart, enten er det noe gale med min eller så har ikke de som har lagd den tenkt... Å vognen er tung...! Men jeg har ikke bil å bruker buss, så er ikke det no big deal siden jeg aldri legger den sammen og ut og inn bil... Men vognen er den fineste du får!!! Har selv den som er mørke blå og lyse blå!! Får kjempe masse skryt av den!! Du gjør et godt kjøp vis du satser på den, det lover jeg!!!
@nemone Skrevet 12. november 2007 #17 Skrevet 12. november 2007 Hei, er enig med de som skriver under her at du må vurdere ditt eget behov. Tyngde, størrelse når den er slått sammen (prøv i bilen før dere kjøper!), hvor høy den er (er du og mannen din høye så er det en del vogner som faller bort som gode alternativer etter min erfaring), hvor dere skal trille osv osv (3 hjul eller 4 hjul?). Vendbart håndtak (dvs at du kan snu vogna etter sola/vinden) er en stor fordel synes jeg. Enig med de som anbefaler lufthjul. Pris er selvsagt også en faktor, det finnes mye bra på finn, skal du kjøpe nytt så er vi superfornøyd med Happyland på Svinesund, de har stort utvalg, hyggelige priser og er veldig hjelpsomme. Til vår første brukte vi Brio kombivogn så lenge bagen fungerte (og det stoppet seg da vesla begynte å reise seg opp på kne i baggen, lenge før baggen egentlig var for liten...). Så anskaffet vi en babyjogger (se www.babyjogger.com). Den er vi superfornøyd med. Triller mye i skogen og denne tåler å trilles på stier/kjerreveier. Vår har fått MYE juling etter mange turer i skogen og er like fin. Briovogna benyttes nå som sovevogn i barnehagen. ¨ Lykke til med valg, det er en jungel der ute!
Gjest Skrevet 12. november 2007 #18 Skrevet 12. november 2007 Om du vil ha en lett og enkel vogn, som du sier, så tror jeg ikke Edge'en er det beste valget. Den er kanskje enkel (Og kjempefin, det sysn jeg også men den er lagt fra lett! Husker ikke eksakt kg, men det står på emmaljunga.no. Tror det er borti 20 kg. Men om du syns emmaljungavognene er fine, så har de jo mange fine, lettere vogner også. (bl.annet city cross, som jeg skrev om over her.)
vekt85 Skrevet 12. november 2007 #19 Skrevet 12. november 2007 Hei, vi har emmaljunge edge duoen, å da vi brukte bag delen var det ei super vogn, kommer frem overalt og plass til posen, god plass under også. Men når barne vokser å du bytter til sportsdel er den tung og er ikke like begeistret for den. Tung å løfte inn og ut av bussen, tar mye plass. og det er pappan som må løfte den inn og ut av bilen. ikke like mye plass under lenger heller. Men den er fortsatt god å komme seg frem, så flott på tur på humpete skogsveier/ store stier.
lillegull:) Skrevet 12. november 2007 #20 Skrevet 12. november 2007 kjøpte simo kombi, men den er ikke stor.. bagener lang og smal.. men veldig lettvinn vogn da.. jeg kjøpte meg ny vogn jeg, en trille duo og den er jeg superfonnøyd med:) stor og god bag selv om vi har skinnpose og dyne nedi der:)hadde ikke kjøpt kombivogn av noe slag iallefall:)
Krokka og prinsessa Skrevet 12. november 2007 #21 Skrevet 12. november 2007 Jeg anbefaler Simo duo. Er en ordentlig bag-vogn med hard bag. Så følger det med sportsdel til beibien vokser ut av bag- delen. Stabil med 4 hjul, og fin og se på! =o) Tar litt plass i bilen da, siden det er en stor vogn. Men det er så mange fordeler med stor vogn, at det gjør liksom ikke noe om den tar litt plass. Det er god plass til beibien, og den er da god å kjøre på snø.
Andie82*tobarnsmor* Skrevet 12. november 2007 #22 Skrevet 12. november 2007 Hei! vi har edge duo, og er super fornøyd. Har ikke brukt sportsdelen ennå, men det erliten vekt forskjell på de.....vi har stasjonsvogn,( med basskasse baki) og der har jeg fint plass til vogna, og jeg greier fint og løfte den inn i bilen alene (den veier totalt 14 kg ikke 20 som noen sa over her). Synes vogna er god og trille og grei og ta med seg. Enkelt og ta av bagen og ta med inn til folk hvis man er på besøk og det er sove tid.....Vogna vår har vært igjennom en del "terrengkjøring" så jeg tviler på det er noe stort problem og ta den med i skogen. Bagen er og den største til emmaljunga, den er 80 cm i innerlengde. City bagen er ganske mye mindre....
Annette78 Skrevet 12. november 2007 #23 Skrevet 12. november 2007 Vi er kjempe fornøyd med vår Brio Happy vogn med kompakt understell.
Mrs. Bouquet Skrevet 12. november 2007 #24 Skrevet 12. november 2007 Har enda tilgode å kjenne noen som har brukt sportsdelen til simovogna. Vogna blir byttet ut når en skal bruke sportsvogn. Jeg anbefaler teutonia mistral eller teutonia s3. Evt. OTH urban jungle. Mye lettere og mindre vogner.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #25 Skrevet 12. november 2007 jeg har simo kombi ,å vi er kjempe fornøyd med den vogna.. snuppa her er jo 8.5 mnd nå så vi bruker sportsvogn delen,den er kjempe god å trille å snuppa har veldig god plass nedi der med posen, anbefaler dn;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå