Gå til innhold

2uker og fått ei tann!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

han en liten gutt på to uker, og fant nettopp ut at det har kommet frem ei tann. er det noen som vet om det kommer flere eller om det stopper opo? har jo lyst til å amme, men må bruke skjold pga såre brystvorter. dette ser jeg for meg kan bli stress viss jeg skal fortsette sånn i en del mnd. noen som har opplevd dette? finnes det en annen måte å amme på, eller må jeg bruke skjold resten av perioden nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går fint å amme barn med tenner :o)

Skrevet

Wow... det var snedig. Kan tenke meg det blir vondt. Har faktisk hørt om noen som ble født med en tann, hvis det ikke var to. Amming er desverre noe jeg ikke kan gi så mye råd om, da jeg selv bare ammet i en uke. Men snakk med hs, kanskje de har tips? Pumping og mating med flaske er vel et alternativ, men kanskje tungvint i lengden. Ellers så sier vel de fleste at såre brystvorter blir bedre... (var det som gjorde at jeg slutta, ++).

Skrevet

Som ho over meg sier, det går helt fint å amme selv om barnet har tenner! Når han er så liten som han er kommer han helt sikkert ikke til å bite deg! Fetteren min ble født med to tenner, og tante ammet han i 8 måneder, uten ett eneste bitt!

Skrevet

Det kommer an på om han biter, noen unger gjør ikke det og da går det fint å amme selv om de har fått tenner. Jeg ammet førstemann til han var 14 mnd. og da hadde han fått en god del... Men jeg har en venninne som opplevde det samme som deg, at sønnen fikk tenner veldig tidlig, og hun måtte desverre slutte å amme for hun ble for sår.

Det er ikke uvanlig å være ganske sår de første ukene når man har startet å amme, som regel går det over. Håper du finner en løsning som passer for deg - og ikke stress med å skulle amme om det bare blir vondt og masete. Min veninne ga etterhvert opp ammingen. Han begynte også ganske tidlig med grøt fordi han var tidlig klar for det - hør med HS... Nå har hun fått en liten datter, og nå går ammingen veldig bra...

Skrevet

Mi snuppe har akkurat fått 2 tenner. Merker ingenting ved amming fordi hun har jo tunga over. Hvordan det blir med tenner oppe vet jeg ikke enda da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...