Gå til innhold

miste melka...

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har opplevd å bare plutselig miste melka??tulla er 7 uker og frem til nå har jeg hatt MASSE melk, men nå virker det som jeg ikke klare å mette henne. prøver jeg å pumpe kommer det ikke mye..så tro ikke hun får det hun vil ha stakkar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du opplevd noe veldig stressende/traumatisk eller overanstrengt deg? Har hørt at det kan føre til at man kan miste melken. Ellers er det jo mulig at dere har økedager, da kan det virke som at de bare ikke får nok og tømmer brystet helt. Bare la henne få brystet så mye som hun ber om og ikke tenk på timer imellom og alt det der, så øker produksjonen. Det går over etter etpar dager.

Skrevet

Det skal mye til for at man mister melka. Kanskje hun har økedøgn/periode? Anbefaler deg å slappe helt av, legg deg i senga når du ammer, og ikke tenk på husarbeid o.l. Hvis du stresser med at du har lite melk, vil du produsere mindre, det blir fort en ond sirkel.

Hvis du er usikker på vektoppgang, så ta deg en tur på helsestasjonen å vei jenta di, gjerne et par ganger i uka så du kan føle deg trygg :)

Skrevet

nei, ikke noe stress som jeg kan sette fingeren på. vi sover masse, og koser oss bare:) vr på 6 ukers kontroll sist uke, og da var vektoppgangen veldig fin.. og økedager kan godt hende hun har, men hun vil ikke legges til så ofte heller. hun viser ikke tegn til sult oftere enn hver 2.5 - 3 time..

Skrevet

Hvorfor tror du hun får for lite, hvis hun ikke viser tegn på sult oftere enn hver 2.5 - 3 time? Hvis barnet får for lite mat vil det bli utilpass og urolig. Jeg fullammer min snart 4 mnd gamle jente, og har ammet hver 2.5 time hele veien, utenom på natta. Av og til kan brystet føles litt tomt, uten at det er det. Kansje du har sen utdrivningsrefleks? Det har jeg, og hun kan bli illsint fordi hun må jobbe litt ekstra før det kommer.

:)

Skrevet

hun e litt urolig tiltider, og blir illsint når hun ikke får ut mer liksom.. har prøvdå pumpe litt for hun skal på overnatting om to uker, så har tenkt å pumpe ut å fryse.. litt å litt for å ikke overprodusere også, men når jeg pumper kommer det bare et par dråper...så har jo ikke sjangs for å fryse noe ekstra enn det hun trenger tydeligvis...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...