Gå til innhold

Vokser værhårene til dyr ut igjen??


jente08&jente2010<3

Anbefalte innlegg

jeg hadde rotta mi i sofaen ista, hadde et vindu bak meg, der sto det et stearinlys, plutselig merker jeg at det begynner å lukte svidd pels, da hadde rotta stappa hodet oppi lyset, så hun svidde av seg værhårene sine..stakkars:( huff...

noen som har erfaring om dette vokser ut igjen?? dere som har katter?

fikk så vondt av henne, virker ikke som hun har det vondt, men hun ser litt svidd ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det gjør vel ikke noe om rotta fikk vondt, bare den ikke ble skadet. Rotter er intelligente dyr og dersom den fikk vondt, holder den seg unna stearinlyset en annen gang. Jeg opplevde det samme med rotta mi og værhårene vokste ut igjen, og rotta stakk ikke nesa si oppi stearinlys mer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men... dette gjelder i hverfall katter... når værhår blir kortere på grunn av slik ulykker mister ogå dyret oversikt over hvor stort det er og kan komme til å krasje en del og eventuelt sette seg fast steder den "tror" den kan komme seg gjennom...

 

men gjorde sikker ikke vondt og vokser sikkert fint ut igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare fortelle e historie jeg hørte en gang om katter og værhår!! Moren til en venn hadde en katt, og hun hadde hørt at hvis man klippet værhårene på ene siden ville katten bare kunne gå til den siden den manglet værhår.. dette måtte hun selvfølgelig prøve.. men det ble like fort avkreftet! Om historien er sann vites ikke.. Forferdelig ting å gjøre da, men historien er jo litt komisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...