Gå til innhold

Dere som har tatt keisersnitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

har dere følelser i magen?

mitt tilfelle er ganske annerledes enn vanlig ks da siden jeg fikk infeksjon og måtte åpnes igjen. men jeg eier nesten ingen følelse over hele området under navlen! det er ekkelt, og jeg lurer egentlig på om det kan bli normal igjen eller om jeg må gå med det sånn resten av livet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, har det. Men jeg måtte ikke åpnes igjen, grodde fort og fint.

Skrevet

Jeg har et område fra arret og ca 5 cm opp som føles veldig "rart". Litt sånn som en arm som har sovnet. Ca 2 år siden ks, som var uten komplikasjoner. Tror ikke det blir normalt noen gang igjen nei.

Skrevet

Har ikke følelse der jeg heller...(området under navlen og ned til keisersnittarret) ...jeg har tatt tre keisersnitt på 4 1/2 år, og fikk aldri følelsen igjen mellom snittene. Nå er det 10 mndr siden siste snitt, og er fortsatt følelsesløs der.

Skrevet

Nei jeg har ikke følelse. 8 mnd siden nå.

Skrevet

Det kjennes ikkje ut som før, men ein slags følelse er det der.

Skrevet

sånn ca 2 cm rundt arret har jeg ikke følelser, kan klype alt jeg vil, men merker det ikke. Hadde ks uten noen form for komplikasjoner..

Skrevet

Merker ikke noe til det til vanlig, men når jeg tar på selve snittet og litt under så er det akkurat som om magen "sover" om du skjønner. Litt rar følelse. Var på et større område før, men har gått å tatt kinesisk arrbehandlig for strekkmerkene mine og da hobbet hun i tillegg med dette området for å få bedre følelse der. Det hjalp veldig. Nå er det lenge siden jeg har gått til henne, men skal fortsette å gå der etter jul.

Skrevet

Jeg har hatt det likedan, men det gikk over etter maaaange måneder. Husker ikke helt hvor lenge. Spurte legen min en gang og hun sa at det er mange nerver der som er kuttet over som skal gro sammen igjen og det kan ta veldig lang tid.

Gikk vel rundt ett år tenker jeg.

Skrevet

Eg og hadde slik følelsesløshet i huden rundt såret...Det gikk bort etter noen uker. Tanten min som jobbet på barsel før sa at det kunne gå år også før det forsvant :\

Så det e nok veldig forskjellig vil eg tro...

Skrevet

Måtte kjenne etter. Ja. Nå har jeg det.

Keiseren vår ble fire i august. Har også ei jente på 20 mnd, lurer på om det var under svangerskapet med henne at jeg gradvis fikk følelsen igjen? -Er ikke sikker, det er jo sånn som kommer så sakte...

Skrevet

det som er så ironisk er at akkurat på keisersnittet(eller rettere sagt der de åpnet meg igjen) får jeg vondt hvis noen bare trykker littegrann men rundt er det liksom ingenfølelse.. akkurat som en tannlege bedøvelse eller noe.

godt å høre at det ikke bare er meg da :) takk for svar jenter!

Skrevet

har følelse, men sånn ekkel følelse.. som dovnet arm eller noe sånnt.. ekkelt å klø seg på en måte..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...