Gå til innhold

dere som sluttet å røyke da dere ble gravide...

Anbefalte innlegg

Skrevet

trenger bare noen råd.. for jeg har ikke røyket siden jeg ble gravid(lillegutt er 7 mnd nå) og jeg merker at jeg er så godtesyk i alle de situasjonene hvor jeg vanligvis tok en røyk.. hva gjør jeg? lagt på meg 6 kg allerede, er stor fra før. vil ikke begynne å røyke..

flere som har det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe husker da mini var kommet til verden, mini var veldig urolig og det var minimalt med søvn.

Istede for å ty til røyk ( siden jeg ammet) så ble det SJOKOLADE.....uff, så ammet på meg noen kilo istede for å amme av meg kilo.

Men nå har jeg kuttet det ut og spiser hver 3 time. Funker mot sjokoladesyken og røykesuget ( spiser heller en sjokolade enn å røyke, er glad jeg har sluttet med det dritet)

Og har tatt av 8 kilo på 2 mnd :=)

Skrevet

Altså under stresset ved å få altfor lite søvn så ble sjokoladen min beste venn enn røyken. Klarte ikke få det frem over her :=)

Skrevet

Druer ble min redning. Spiste masse druer i perioder. Og sef mat. Ammet også på meg 10 kg :-(

Skrevet

hmmm jeg vært veldig heldig, og ikke vært røyksjuk nesten, men tips, pastiller(sukkerfrie) tyggis, og drikk masse vann. Det funker for meg, de få gangene jeg såvidt har merket noe. Og tenk på rene lille babyen, og tenk på ekle stygge røyken... stakar bebisene trenger ikke noe sånn i nærheten av seg... bare ser på jenta mi, så er hele røyksuget borte! for ikke å snakke om pengene man sparer.. :)

Skrevet

Så flink du er! Da har du vært uten røyk lenge nå!:)

Vann hjelper godt! Ha et glass/en flaske med kaldt friskt vann tilgjengelig og smådrikk av det. Hjelper mot røyksuget + at det er jo så fryktelig sundt! :)

Skrevet

Kjenner det igjen. Sluttet når jeg ble gravid med førstemann. Det er nå 3 1/2 år siden. Ble en del ekstra mere snop. Men etter jeg sluttet å amme stabiliserte det seg litt for min del. Spis ofte,drikk vann. Ikke kjøp inn snop og ha noe sunt tilgjengelig. Gå en ekstra tur i uka.

Skrevet

Du har nå vært så lenge røykfri at det er ikke kroppen som har behov man sliter med. Suget kan sitte lenge. For å unngå å legge på seg, er det viktig at man ikke erstatter røyk med snop eller mat. Da er man dømt til å legge på seg. Jeg tygget tyggis, eller tok en sukkerfri pastill.

Røyksuget vil komme mindre og mindre, og som regel bare i enkelte situasjoner. I hvilke situasjoner blir du røyksugen ? Jeg fikk mer lyst på røyk om jeg ble veldig irritabel/sint.

Skrevet

er ikke røyk syk i det hele tatt det er godiset som har blitt ett problem..

takk for mange gode tips og råd..

Skrevet

Jeg tar meg en røyk i ny og ne, kanskje et par ganger i måneden. Går helt greit for min del, savner det ikke ellers. Tenker lite på det. Rart egenlig, når de gikk 20 om dagen før!

Skrevet

Skjekk ut EFT, det fungerer mot det meste. Lett å lære og fungerer utmerket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...