MartinFelipe07 Skrevet 10. november 2007 #1 Skrevet 10. november 2007 Lurer på en del ting : -Hvorfor valgte dere denne metoden? -Tok det lang tid før dere fikk noe resultat? -Hvor lenge utførte dere denne metoden? -Gjorde dere dette alene? -Og sist,men ikke mins ; hva føler dere når dere hører/hørte de gråte så mye? Jeg har nå prøvd 2 ganger,men får det bare ikke til...Har rett og slett ikke hjerte til det....
**My little Miss drama and I** Skrevet 10. november 2007 #2 Skrevet 10. november 2007 oj hehe vi hadde første natta i natt.. jeg synes det er forferdelig å høre henne gråte så far i huset tar seg av den.. men jeg hørte litt sutring gjennom veggen da.. gikk ganske bra da.. hun er veeeldig sta holdt på en time ,men ikke skriking konstant litt sutring etc.. får se hvordan det går i dag da ,dag 2:-P... -- -vi valgte denne metoden fordi vi har hørt veldig mye bra om den å hs anbefalte det! gode resultater -fikk jo resultat etter en time da.. heldigvis så gråt hun ikke så mye ,mest sutring ,men som hs sa de har ikke vondt av det, ... men sef blir ungen helt hysterisk må man jo ikke følge oppskrifta slavisk! alle synes vell ikke noe om å høre barnet gråte ,men det er jo til barnets beste og ditt i lengden. jeg skal ta meg av natt 3 visst det blir en natt 3.. har hørt om en hysj metode fra karin naphaug, men vet ikke hva den går ut på?! du kan jo forhøre deg litt da.. Man må være bestemt visst man skal bruke den.. lykke til da;)...
heldigec Skrevet 11. november 2007 #3 Skrevet 11. november 2007 - Fordi den er utrolig effektiv. - Gutten sovnet selv og sov natten igjennom etter 3 dager. - 3 dager. - pappaen og jeg - går greit å høre gråt synes jeg. Man må bare instille seg på det og vite at det er til beste for alle i det lange løp.
heldigec Skrevet 11. november 2007 #4 Skrevet 11. november 2007 Må bare si at hvis du ikke orker å gjennomføre det så skal du heller ikke gjøre det. Naphaug har en metode som går ut på å hysje barnet i søvn. Du sitter da ved siden av hele tiden og sier hysj høyere enn barnet gråter. Etter hvert skal du kunne bevege deg lenger og lenger unna og etter noen dager holder det å stå i døren og si hysj. Ulempen med denne metoden er at du kan risikere å bruke mye lenger tid...dermed blir det ofte mer gråting osgå. Men "fordelen" er at du kanskje ikke føler deg så "slem" i og med at du sitter hos barnet hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå