Gå til innhold

Skal eg bytte barnehage? (samme som bhg-debatten)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er 2 år og har gått i barnehage i snart 1 år. Barnehagen er gammel og veletablert, men avdelingen han går på var heilt ny når han begynte.

I begynnelsen virka alt veldig bra, koselige ansatte og flotte lokale. Men i det siste har eg sett at det er mykje som ikkje er slik det skal. Noken av ungane får meir oppmerkomheit enn andre, og min sønn er ikkje ein av dei. Når han kommer om morgenen er det ofte at dei ikkje hører når vi kommer, så eg må følge han inn. Dei seier kanskje "hei", men eg føler at dei ikkje tar i mot han skikkelig.

Han får nesten aldri være med på det som kjer i barnehagen, og må være igjen på avdelingen med de minste.

Mange ganger har eg opplevd at beskjeder ikkje kommer fram, og nokre gonger har eg henta han i samme bleia som han reiste i barnehagen i.

Skal eg bytte barnehage eller er dette vanlig? Eg føler at dei ikkje tar godt nok vare på han.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det er trist at de ikke tar ordentlig imot ungen. I vår barnehage møter de oss alltid med et smil og et blidt: "Hei, der har vi jo lille *navn*!"

Syns du skal ta dette opp med ped. leder. Det kan jo være flere foreldre som føler at deres barn ikke blir ordentlig ivaretatt også? Viktig at barnehagen får vite om dette, slik at de kan forbedre seg, med hensn til alle barna som er der! Fortell om tankene dine og se om det blir bedre. Det er lettere enn å bytte barnehage. Merker du ingen forandring, bytter du.

Skrevet

muligens gå direkte til styrer og nevne probemet, så kan hun snakke med avdelingsleder/alle på avd, uten å nevne navn. bare si at noen av foreldrene synes barnet deres ikke blir godt nok ivaretatt, og det er forsjellsbehandling. da unngår du at de vet at det gjelder deg, og det blir slik at de blir falsk hyggelige mot deg og barnet ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...