Anonym bruker Skrevet 10. november 2007 #1 Skrevet 10. november 2007 Sønnen min er 2 år og har gått i barnehage i snart 1 år. Barnehagen er gammel og veletablert, men avdelingen han går på var heilt ny når han begynte. I begynnelsen virka alt veldig bra, koselige ansatte og flotte lokale. Men i det siste har eg sett at det er mykje som ikkje er slik det skal. Noken av ungane får meir oppmerkomheit enn andre, og min sønn er ikkje ein av dei. Når han kommer om morgenen er det ofte at dei ikkje hører når vi kommer, så eg må følge han inn. Dei seier kanskje "hei", men eg føler at dei ikkje tar i mot han skikkelig. Han får nesten aldri være med på det som kjer i barnehagen, og må være igjen på avdelingen med de minste. Mange ganger har eg opplevd at beskjeder ikkje kommer fram, og nokre gonger har eg henta han i samme bleia som han reiste i barnehagen i. Skal eg bytte barnehage eller er dette vanlig? Eg føler at dei ikkje tar godt nok vare på han.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2007 #3 Skrevet 10. november 2007 Ville tatt det opp med den som har ansvaret på avdelingen - spør dem hva som er vanlig praksis, og fortell dem hva du ikke er fornøyd med. Be om info om hva han har gjort om dagene, ta opp dette med bleieskift - og så kan du jo se om du fortsatt vil bytte barnehage etter dette? Vet ikke hvor du bor, men har jeg bor får man ikke akkurat velge og vrake i barnehageplasser.
lemontree Skrevet 10. november 2007 #4 Skrevet 10. november 2007 Syntes ikke det der hørtes bra ut, dette må du ta opp med avdelingen, eller om nødvendig ett hakk over! Noen barn kan fort bli litt "usynlige", hvis de ikke lager mye bråk og er "flinke" til å leke selv, det tror jeg er et problem både i barnehager og familier som lett kan oppstå, men det der hørtes ekstremt ut. Du må høre om hva som er årsaken til at han ikke får være med de på hans alder (forsto det slik), og det der med bleieskift var jo en ganske grov forsømmelse. Dersom det ikke bedrer seg, at han fremdeles blir neglesjert og ekskludert, ville jeg også byttet barnehage med en gang om jeg hadde mulighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå